به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، در طی ماههای اخیر مشکلات شماره گذاری برخی از خودروها باعث نارضایتی مردم شده است البته در این میان شرکتهای خودروسازی که عامل اصلی به وجود آوردن این مشکل هستند سکوت کرده و اعلام نمیکنند براساس چه معیاری خودرویهای فاقد استاندارد سوخت را پیش فروش کردهاند.
سرهنگ سعید روحی معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی در همین ارتباط گفته است: برابر مصوبه ای که امسال در هیات محترم وزیران به تصویب رسیده و از تاریخ 20 شهریور96 اجرایی شد شماره گذاری کلیه خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آنها 8.5 لیتر و یا بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه تعدادی خودروی داخلی شناسایی و شماره گذاری آنها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.
همچنین موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز با بیان اینکه اخیراً شماره نکردن تعدادی از خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات خریداران را افزایش داده است، گفت: مردم این خودروها را پیش خرید کرده و باید در زمان مقرر تحویل می گرفتند اما ممانعت خودروسازان در اسقاط خودروهای فرسوده عاملی شده تا امکان شماره گذاری این خودروها فراهم نشود.
وی تصریح کرد: مردم وقتی به نمایندگیهای خودروسازان مراجعه کرده و دلیل عدم تحویل خودروهای خود را پیگیری می نند هم با پاسخ قانع کننده ای روبه رو نمیشوند.
در حال حاضر بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی شمارهگذاری خودروهای تیگو 5، آریزو 5، امویام X33، جک S5، لیفان 820، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S7 و BYD S6 را به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف شده و خودروسازان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکردهاند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد