بهترین خودرو تا 50 میلیون تومان

بخش قابل توجهی از خریداران خودرو در ایران، قشری با سطح درآمد متوسط هستند که همواره به دنبال یک خرید مقرون به صرفه اما با کیفیت می گردند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۴۰
بهترین خودرو تا 50 میلیون تومان

این طیف وسیع در سالیان اخیر در پی خرید خودروهایی با ظاهری لوکس تر نسبت به تولیدات قدیمی داخلی و قیمتی پایین و نزدیک به 50 میلیون تومان هستند. خودروسازان خارجی به ویژه چینی و برخی کمپانی های داخلی نیز با توجه به حجم بالای تقاضا در این رنج قیمت، محصولات متنوعی را به بازار عرضه می کنند. با این وجود، انتخاب بهترین خودرو تا 50 میلیون تومان هنوز هم کار مشکلی به نظر می رسد. علت این موضوع بیشتر به دلیل بی توجهی برخی خودروسازان به کیفیت مواد و قطعات به کار رفته در خودروهاست چراکه بخش قابل توجهی از قیمت خودرو در این رنج قیمت صرف ایجاد ظاهری جذاب می شود.

با توجه به ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت همراه مکانیک، نخستین مرجع رسمی کارشناسی خودرو در ایران، انتخاب بهترین خودرو تا 50 میلیون تومان بیشتر به اولویت های شما بستگی دارد. طبیعی است که نمی توانید تا 50 میلیون تومان تمامی خواسته های خود را برآورده کنید. در نتیجه هر خودرویی دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی در ظاهر و تجهیزات فنی و ایمنی است که شما می بایست با توجه سلیقه و اولویت خود از برخی از آنها چشم پوشی کنید.

رنو ساندرو

با نگاهی به تاریخچه خودرو در ایران می توان گفت که خودروهای ساخت شرکت رنو در ایران همواره با استقبال خوبی مواجه بوده اند. این خودروها اگرچه در نگاه نخست از ظاهر جذاب و امکانات بالایی برخوردار نیستند اما به لحاظ کیفیت قطعات و ماندگاری از وضعیت قابل قبولی به نسبت دیگر خودروهای هم رده خود برخوردارند. رنو ساندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودروی هاچ بک از آغاز ورود به ایران فروش قابل توجهی داشته و با وجود امکانات کمتر به نسبت دیگر خودروها یکی از بهترین خودروهای حال حاضر در رنج 50 میلیون تومان به شمار می رود.

رنو ساندرو دارای پیشرانه ای 4 سیلندر به حجم 1598 سی سی با بیشینه قدرت 105 اسب بخار است که در دو نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود. در نسخه اتوماتیک، از یک گیربکس 4 سرعته استفاده شده که موجب بالا رفتن مصرف سوخت این خودرو (8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) نسبت به نسخه دستی شده است. این در حالی است که نسخه دستی رنو ساندرو با یک گیربکس 5 سرعته هم از قیمت کمتری برخوردار است و هم با مصرف سوخت 6.7 لیتری در 100 کیلومتر با جیب خریداران خود مهربان تر است.

بسیاری ساندرو را یک نسخه هاچ بک از تندر90 می دانند. با این حال به لحاظ ایمنی تفاوت های زیادی میان این دو خودرو وجود دارد که نشان از طراحی متفاوت بدنه هر دو محصول است. بر اساس تست های صورت گرفته، ساندرو دارای 5 ستاره ایمنی است در حالی که تندر 90 تنها 3 ستاره ایمنی دریافت کرده است. هم اکنون قیمت رنو ساندرو نسخه دنده ای در بازار رسمی نزدیک به 48 میلیون تومان است. مدل گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز به قیمت 53 میلیون تومان به فروش می رسد.

ام وی ام 315

یکی دیگر از هاچ بک های پرفروش در بازار ایران ام وی ام 315 نام دارد. این خودرو توانسته با امکاناتی بیشتر و ظاهری جذابتر نسبت به سایر هاچ بک های هم رده خود و البته قیمتی مقرون صرفه فروش بالایی را از آن خود کند. طراحان چینی برای ام وی ام 315 سنگ تمام گذاشته اند. این خودرو چه در نمای بیرونی و چه در طراحی اتاقک ویژگی های شاخصی دارد. استفاده از چراغ های کشیده و خطوط عضلانی یکی از اصولی است که امروزه در بسیاری از خودروها به کار می رود و در ام وی ام 315 نیز به شیوه ای درست استفاده شده است.

کابین این خودرو به طور قطع یک سر و گردن از محصولاتی نظیر پژو و ساندرو بالاتر است و شباهت زیادی به تولیدات کره ای و ژاپنی دارد. داشبوردی حجیم و برجسته با یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و طراحی دو رنگ از جمله مواردی است که با نشستن در این خودرو جلب توجه می کند.

با این وجود ام وی ام 315 به لحاظ ایمنی کمی پایین تر از ساندرو قرار می گیرد. این خودرو در آزمون های صورت گرفته از سوی موسسه C-CNAP توانسته 4 ستاره ایمنی را دریافت کند. 2 کیسه هوای برای سرنشینان جلو، ترمز الکترونیکی ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD از جمله تجهیزات ایمنی ام وی ام 315 به شمار می روند.

همچنین برخی خریداران نیز از دید عقب کم، شتاب پایین و عایق بندی صدای نامناسب اتاقک گلایه دارند. با این حال مصرف سوخت کم، طراحی جذاب و مشتری پسند و سیستم تهویه مطبوع پرقدرت از نقاط قوت ام وی ام 315 به حساب می آید.

جک J5

بی شک یکی از موفق ترین خودروهای چینی در ایران جک J5 است. این خودرو با وجود اینکه نام کشور چین را به یدک می کشد از طراحی بدنه و اتاقک قابل قبولی برخوردار است که توسط تیم معروف پین فارینا انجام گرفته استی. در نما خارجی این خودرو جلو پنجره ای با خطوط کرومی و چراغ های کشیده و برجسته ای که تا گلگیر کشیده شده اند از موارد جذاب و جالب توجه محسوب می شوند. همچنین طراحان چینی تلاش زیادی کرده اند که با استفاده از فریم های کرومی در اطراف چراغ های مه شکن جلو و طراحی دیفیوزرهای عقب شکل و شمایلی جذاب به جک J5 ببخشند.

کابین این خودرو در نگاه اول از طراحی به روزتری نسبت به محصولات رایج داخلی برخوردار است اما یکی از نقاط ضعف جک j5 استفاده بیش از اندازه از پلاستیک خشک در داشبورد و پانل های کنار در است. این خودرو در دو نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود که اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به یکدیگر دارند. قیمت جک J5 نسخه دستی در بازار رسمی حدود 54 میلیون تومان است، این در حالی است که نسخه اتوماتیک این خودرو به قیمت 64 میلیون تومان به فروش می رسد.

این اختلاف قیمت اگرچه به دلیل تفاوت پیشرانه نصب شده بر روی این دو مدل است اما پیشرانه 1800 سی سی نصب شده بر روی مدل اتوماتیک به مراتب از مصرف سوخت بالاتری نسبت به پیشرانه 1500 سی سی نسخه دستی برخوردار است. جک J5 به لحاظ تجیهزات ایمنی از سیستم ترمز ضد قفل، 2 کیسه هوا، سیستم ضد سرقت، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور پارک و مانیتورینگ فشار تایرها برخوردار است. شما می توانید به منظور محاسبه قیمت این خودرو و مقایسه آن با سایر محصولات به نرم افزار محاسبه قیمت وب سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها