
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین ، اما از آنجا که کار این دنیا همیشه برعکس هست، این عنوانی که الان راجع بهش داریم صحبت میکنیم به تنهایی انتقام بقیه کمپین های ویدیو مارکتینگ رو گرفت و خودش ترکوند.
بازاریاب ها، ما از این قبیل گفته ها زیاد شنیده ایم: تا سال 2017 ویدیو-مارکتینگ حدود 69% از حجم ترافیک مصرفی را خواهد گرفت، تبلیغات ویدیویی بر روی تلفن های همراه رشد 5 برابری نسبت به دسکتاپ ها خواهد داشت و اینکه ………با ویدیو 800% بیشتر
خب پس با این صحبتها میبایست بهترین شیوهها را به کار گرفت تا بتوانیم مطمئن باشیم کمپین های ویدیو مارکتینگی که برای تبلیغات در اینترنت راه اندازی کردیم اهدافمان را پوشش میدهند و شبکه اجتماعیمان را رشد می دهند و به جلو می رانند. در زیر به چندی از نکات مورد علاقهمان اشاره میکنیم تا کمکی باشد به شما عزیزان تا بتوانید ویدیوهای متقاعد کننده، الهام بخش و قابل اجرا بسازید.
1- تمرکز خود را بر داستان و روایت قرار دهید، نه بر روی فروش
انبوهی از این قبیل ویدیوهای فروش در اینترنت وجود دارند که مصرف کنندگان روزانه با آنها مواجه شده و موجبات آزار این نازنینان را فراهم می کنند. شما اجازه ندهید که برند شما نیز جزو این فرقه نا خلف باشد، در عوض، ویدیو شما باید داستان-محور باشه نه فروش-محور !
دقت کنید که: قوانینی که بر نوشتن بازاریابی محتوا- content marketing- حاکم هستند بر بازاریابی ویدیویی نیز حاکم بوده و صدق می کنند و بر ارزشی که برای مصرف کننده تهیه می کنید تمرکز دارند.
تمام تلاش خود را بکار گیرید که بر روی نیازها و خواسته های پنهان مشتریان مانور دهید. نگران این موشوع نباشید که مشتری چگونه قرار است به ما دسترسی پیدا بکند. در پایان هر ویدیو یک URL فعال قرار دهید. فقط مطمئن شوید که متناسب با ویدیو باشد.
2- ویدیو خود را به گونه ای بسازید که بهترین 10 ثانیه ای ممکن باشد
یک پنچم بازدیدکنندگان بر ویدیوهای 10 ثانیه ای و با حتی کمتر کلیک می کنند. شعار متخصصین ویدیویی این است : مختصر و مفید. در 5-10 ثانیه آغازین، مستقیم به دل داستان و جزئیات آن بپردازید.
کنجکاوی مخاطبانتان را با طرح پرسشها و استفاده از تیزرهای چشمگیر برانگیزید. ویدیو شما باید بلافاصله ارزش محتوایی و پاسخ به این پرسش که "چرا من باید به تماشای این ویدیو بنشینم؟ " را پوشش دهد. آیا مخاطبان باید به تماشای این ویدیو بنشینند چون آنان را میخنداند، یا الهامبخش آنان به انجام دادن عملی است و یا اینکه به انان مطالب تازه ای می آموزد؟
3- کسل کننده نباشید!
به گفته دارمش شاه، بنیان گذار و مدیر ارشد فناوری HubSpot بدترین چیز، ساخت یک ویدیو کسلکننده است. ویدیو هایی که به قول خودمون بازاری هستند نمی توانند به صورت گسترده در فضای اینترنت پخش شوند. خب، سوال اینجاست که مخاطبین ما دقیقا چه می خواهند؟
پاسخ اینجاست! آنها می خواهند بخندند و از تماشای یک ویدیو لذت ببرند. ویدیویی که حتی برای چند ثانیه آنان را از روتین کاری خسته کننده می رهاند. HubSpot در ساخت ویدیو ها خیلی جدی نیست. دارمش بر استفاده از شوخی در ساخت کمپین های ویدیو مارکتینگ اصرار می ورزد.
او بر این باور است که بسیاری از ویدیوهایشان "عجیب و غریب" به نظر می رسد. این در حالی است که HubSpot زیاد محافظه کارانه عمل نمی کند و از ویدیو سازانش می خواهد که خلاق باشند و ریسک کنند. شاید با خودتون می گید که مخاطبین B2B تان خیلی اهل شوخی نیستند؟ دارمش به نکته خوبی اشاره میکنه: مخاطبان HubSpot عمدتا B2B می باشند (اما این دلیل خوبی نیست که آنها نمی توانند به وسیله یک ویدیو سرگرم شوند). فقط به این خاطر که قبل از شما در یک صنعت چه کارهایی انجام شده خود را ملزم به انجام کاری نکنید که موجبات رضایت رقیبانتان را فراهم کنید. کنار بایستید و ریسک بامزه بودن را بکنید.
4 بهینه سازی جستجو
برای اینکه ویدیوهای شما آسانتر در موتورهای جستجو پیدا شوند روشهای بسیاری وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید تا بالاترین میزان SEO را از ویدیو خود به دست آورید (قبل از اینکه آن را آپلود بکنید) این است که بر روی domain خودتان قرارش دهید. و این از آن جهت اهمیت دارد که احتمال دریافت لینک های ورودی مارکتینگ را افزایش می دهد. فراموش نکنید که حتما از مقوله نقشه سایت کمک بگیرید (در گوگل می توانید اطلاعاتی راجع به آن به دست آورید)
وقتی صحبت از SEO به میان می آید، توضیحات مهمترین عوامل هستند. چرا؟ چون توضیحات به عنکبوت ها (عوامل) جستجوگر گوگل این اجازه را می دهند که ویدیو شما را بیابند و از محتوای آن سر در بیاورند. پس مطمئن شوید که ویدیو شما با کلمات و عبارات متناسبی برچست دار شدهاند.
5- خودتان را تعلیم داده و اثبات کنید
آیا می دانستید که 65% مخاطبان شما افرادی با یادگیری بصری هستند؟ یکی از قدرتمندترین روشها برای ساخت ویدیوهای مارکتینگ این است که مخطبانتان را تعلیم دهید؟ نکته مثبت این موضوع این است که فرآیند آموزش از راه های گوناگونی می تواند اتفاق بیافتد. مثلا، شما میتوانید به مخاطبانتان آموزش دهید که چگونه از محصول یا سرویس شما استفاده کنند و اینکه چگونه بهترین بهره را از آن ببرند. یا اینکه از راه ساخت یک وبینار دانش صنعت خود را به نمایش بگذارید و برند خود را به عنوان یک برند برجسته و رهبر معرفی کنید و بدین طریق برای مخاطبانتان ارزشافزایی کنید.
علاوه بر موارد بالا، ویدیوها میتوانند برای محصول یا سرویس شما اثبات اجتماعی به ارمغان بیاورند.
با استناد به WebDam، رضایتمندی مشتریان بالاترین تاثیر را در بازاریابی محتوا دارا می باشند (حدود 89%). هنگامی که مشغول به ساخت چنین ویدیوهایی هستید تمرکز اصلی خود را بر داستان مشتری و رضایت و موفقیت حاصله ایشان از محصول یا سرویس خود بگذارید.
کارشناسان حرفهای ما در حوزه Social Media Marketing به شما بهترین روشها را برای بازاریابی کسب و کارتان را مشاوره میدهد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد