یک اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) اعلام کرد:

توجه به حوزه تولید و تجارت کلید واژه حمایت از کالای ایرانی

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق‌(ع) و اقتصاددان با اشاره به تعیین شعار سال 97 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایران اعلام کرد: این شعار که کاملا بجا و دقیق از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است باید به معنای واقعی در کلان جامعه تبدیل به عمل شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۳۵
توجه به حوزه تولید و تجارت کلید واژه حمایت از کالای ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین حجت الله عبدالملکی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: معظم له در طلیعه آغاز سال جدید در راستای تبیین شعار سال نگاهی جامع، تخصصی و فنی ارائه دادند. این درحالی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مردم و مسئولان را فراتر از بحث خرید تولیدات داخلی در جهت حمایت از کالای ایرانی توجه می‌دهند.
عبدالملکی در ادامه افزود: تحقق شعار سال مستلزم برنامه ریزی، سیاست گذاری و توجه به تمامی ابعاد و جوانب کار است که بازارفروش و خرید کالا یکی از گزینه های مهم در جهت حمایت از تولید ملی است ولی فراتر از این موضوع باید به بحث حوزه تولید و تجارت توجهی ویژه کرد.


این اقتصاددان تصریح کرد: در بخش تولید برای اینکه کالای با کیفیت تر تولید و به قیمت مناسب عرضه شود خود تولیدکنندگان نیز باید حامی کالای ایرانی باشند و با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال کنند. از این رو لازم است کالای ایرانی از سمت علم و فناوری حمایت شود؛ چرا که امروز بدون فناوری و تکنولوژی روز امکان تولید اقلام با کیفیت، قیمت مناسب و همینطور رقابت پذیر در مملکت وجود نخواهد داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) معتقد است برای حمایت از کالای ایرانی باید نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد جامعه هدایت شود تا توسعه سرمایه‌گذاری در مسیر حمایت از تولید داخلی و اشتغال بسیارپررنگ‌تر از قبل در اقتصاد مشهود شود از اینرو ضرورت دارد بسترهای لازم جهت جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه فراهم شود.
عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث توسعه بازار وصادرات کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کالاهای ساخت داخل از حیث رقابت پذیری و کیفیت حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی دارند ولی تولیدکنندگان توان عرضه و حضور در این بازارها را ندارند بنابراین برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها باید به نحوی باشد که تولیدات داخلی به راحتی امکان ورود و حضور در بازارهای جهانی را پیدا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای تبدیل شعار سال از حرف به عمل همه باید پای کارباشند، افزود: نقش اصناف و تشکل ها در این میان بسیار اساسی و قابل توجه است به این ترتیب لازم است واحدهای صنفی فروش اجناس داخلی را بر اقلام خارجی ترجیح دهند؛ به این دلیل که گردش مالی و بازار فروش برای تولیدکنندگان کالای با کیفیت ایرانی تعیین کننده است.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: ترجیح عرضه و فروش کالای ساخت داخل نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها از سوی واحدهای صنفی ضمن پایدار کردن روند تولید و اشتغال می تواند راهکاری مناسبی در جهت حمایت از کالای ایرانی در جامعه باشد.
بنابراین معرفی و شناساندن کالای ایرانی در جهت تحقق پذیری شعار سال خیلی مهم و قابل توجه است و نقش رسانه‌های و مراکز تبلیغی و فرهنگی در این عرصه بسیار کلیدی شناخته می‌شود.
وی یادآورشد: رقیب خارجی کالای ایرانی ضمن در اختیار داشتن قدرت مالی بالاتر، رسانه های قوی‌تر، هنر بیشتری در جهت فروش و معرفی کالاهای خود به خرج می دهد بنابراین می طلبد برای معرفی و مصرف تولیدات ساخت داخل همه پای کار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها