در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد؛
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی میرباقری با بیان اینکه امروز مرکز طرح و برنامه معاونت سیما یکی از بالغترین دوران خودش را طی میکند و مدیران و کارکنان شبکهها کمتر دغدغه سیاستگذاری و راهبرد دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه راهبردی، انتظار ویژهای از شبکهها نداریم ولی در حوزه عملیاتی از مدیران شبکههای تلویزیونی انتظار داریم که سریعتر و چابکتر عمل کنند.
معاون سیما با بیان اینکه در دوره جدید و با آرایش نیروها، سیاست معیّنی در رسانه ملی اتخاذ شده است، تصریح کرد: در دوره جدید، مدیران مجرب در ستاد و نیروهای جوانتر نیز در صف حضور خواهند داشت تا شاهد حضور و تحرک بیشتر نیروهای جوان در شبکهها باشیم.
میرباقری در ادامه با اشاره به اینکه مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در آخرین نظرسنجیاش، سبد رسانهای مردم ایران را در 10 مقوله فیلم و سریال، خبر، طنز و تفریح و سرگرمی، ورزش، بهداشت و سلامت، دین و مذهب، آموزش، اقتصاد و خانواده بررسی کرده است، گفت: در حالی که غربیها با جنگ رسانهای و نرم و همچنین داشتن بیش از 296 شبکه ماهوارهای و فضای مجازی، سودای مدیریت مخاطب و افکار عمومی را در سر میپرورانند، اما 72 درصد از مردم ایران بیننده فیلم و سریال، خبر، ورزش و طنز و سرگرمی داخلی هستند.
معاون سیما با بیان اینکه شبکه یک هماکنون از نظر جذب مخاطب در موقعیت خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تهران بهعنوان پایتخت، کانون تغییر و تحولات سیاسی در کشور است و با توجه به حضور یکپنجم جمعیت ایران در تهران، انتظار میرود که این شبکه از نظر سیاسی، تعاملات قویتر و مؤثرتری داشته باشد.
او افزود: از مدیران شبکههای یک و پنج انتظار میرود با استفاده از ظرفیتهای معاونت سیما، تغییر و تحولات عظیمی را در این شبکهها رقم بزنند و میزان بیشتری از مخاطبان داخلی را جذب کنند.
میرباقری در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه ملی در جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و مسئولیت بسیار بزرگی بر عهده دارد، تصریح کرد: بیتردید، گذر از گردنههای بسیار سخت و صعبالعبوری که در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی پیش روی کشور قرار داده شده بود، بدون تلاش و استقامت رسانه ملی امکانپذیر نبود.
معاون سیما با تأکید بر اینکه امروز، دشمن آشکارا و بیمحابا وارد عرصه شده و با امکانات فراوان و ظرفیتهای بینهایت رسانهای به مقابله با انقلاب اسلامی برخاسته است، تصریح کرد: امروز در سطح کشور و منطقه گامهای اساسی برداشتهایم و انقلاب اسلامی جای پای ثابتی میان کشورهای منطقه باز کرده است.
معاون سیما با بیان اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران بسیار دقیق است و جبهه مقاومت نیز در موضع بالاتری عمل میکند، گفت: رسانه ملی در این رقابت منطقهای و جهانی، وظیفه بزرگتری بر عهده دارد و باید در داخل کشور نیز تلاشهایمان را گستردهتر کنیم چراکه رسانه ملی بزرگترین ظرفیت نظام برای انجام این وظیفه با کمترین هزینه ممکن است.
میرباقری با اشاره به اینکه کارکنان رسانه ملی باید نبض جامعه ایران را در دست بگیرند و دائماً تحولات منطقه و داخل را رصد کنند، گفت: تغییر و تحولات اجتماعی بهصورت عمیق، دقیق و کارشناسانه باید در اختیار مدیران رسانه قرار گیرد و مدیران رسانه نیز با سواد رسانهای، خوانش این ظرفیتها را داشته باشند.
وی افزود: مدیران رسانه ملی، فهم کافی برای تجزیه و تحلیل وضعیت جامعه دارند و رسانه ملی باید به زبان برنامهسازی خود، در خصوص موضوعات مهم روز برنامه بسازد. معاون سیما در پایان ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی همچنان افتخارآمیز، وظیفه خود را انجام دهد و از گردنههایی که روبهروی آن قرار گرفته است با افتخار عبور کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد؛
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد