
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اگر کارت سوخت احیا شود و مصرف بالاتر از میزان تولید باشد، میتوانیم دوباره از تجربه سهمیهبندی بنزین این بار با اختلاف قیمت زیاد بهره ببریم. به عنوان مثال هر خودرو به میزان 80 تا صد لیتر در ماه بنزین یارانهای دریافت کند و اگر بیشتر از این مقدار نیاز داشت باید با قیمت 95 درصد فوب خلیجفارس بپردازد. در این صورت قاچاق بنزین صرفه اقتصادی خود را از دست میدهد و دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.
در گام بعدی باید خودروهایی در کشور تولید شود که مصرف سوخت کمتری داشته و سازمان ملی استاندارد در این زمینه باید جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشد. برخی خودروها هستند که اگر بنزین سوپر هم برای سوخت مصرف کنند باز هم سوختشان با فناوری یورو 2 صورت میگیرد که این کار باعث افزایش مصرف خواهد شد.
خودروسازان کشور با وجود حمایتهای همهجانبه متاسفانه محصولات باکیفیتی به مردم عرضه نمیکنند. از سوی دیگر دولت باید زیرساختهای لازم برای حمل و نقل عمومی را فراهم کند اما از آنجا که نتوانسته در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشد و مردم را قانع کند که با حمل و نقل عمومی سفرهای درونشهری خود را انجام دهند پیشنهاد میشود سیستم کارت سوخت احیا شود تا بخشی از سفرهای غیرضروری درونشهری و قاچاق کاهش یابد.
هدایتا... خادمی
نایبرئیس کمیسیون انرژی مجلس
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد