در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
شرکتها برای بازاریابی و فروش محصولاتشان از استراتژیهای مختلفی بهره میگیرند؛ تا بتوانند با سایر شرکتها در فضایی برابر رقابت کرده و برنده این نبرد باشند. این نکته فراموش نشود که پروسه بازاریابی زمانی که کالا یا خدمت مورد نظر به فروش میرسد تمام نمیشود و تازه این اول راه است. برای یک سازمان موفق این مساله حائز اهمیت بسیار است؛ که خرید مشتری تداوم داشته باشد و به محصول و برند شرکت وفادار بماند. یکی از راههای دستیابی به این اهداف، استفاده از هدایای تبلیغاتی اسکار است.
آشنایی با تبلیغات از منظر وفاداری به برند و ماندگاری در ذهن
در واقع تبلیغات با مقاصد مختلفی انجام میشود. البته در بیشتر مواقع اولین هدفی که از تبلیغات برداشت میشود؛ معرفی محصولی جدید است. اما باید بدانیم که این فقط یکی از اهداف بیشمار تبلیغات است؛ چراکه هدف تبلیغات با توجه به اینکه محصول در کدام مرحله از سیکل تولید باشد متفاوت است.
به طور مثال وقتی محصولی مدتهاست تولید میشود؛ تبلیغات باید از نوعی باشد که به افراد یادآوری کند که هنوز چنین محصولی با همان کیفیت همیشگی تولید میشود تا مشتری به خرید دوباره آن ترغیب شود.
به منظور تفهیم نقش و اثر هدایای تبلیغاتی بر مشتری لازم است که به دو مورد وفاداری به برند و ماندگاری آن در اذهان بهطور خلاصه اشاره کرد.
وفاداری به برند رابطهای عمیق بین شرکت و مشتری است و حفظ این ارتباط بسیار مشکل است. برای انجام این امر لازم است که شرکت تجربهای به یاد ماندنی از خرید و به کار بردن محصول را برای مشتری ایجاد کند؛ تا وفاداری به برند شکل گیرد.
در واقع زمانی که فردی تجربه استفاده از محصولی برایش خوشایند است این رضایت منتج به دو نتیجه میشود :
با توجه به اینکه مبحث وفاداری مشتری مطرح شد؛ موضوع دیگری که باید در رابطه با استراتژیهای بازاریابی مطرح شود، به وجود آوردن ماندگاری برند در اذهان است. این مورد مهم با به کار بردن راههای مختلفی انجام میشود. یکی از کارها برای تحقق این امر ارتباط مداوم با مشتری به طرق مختلف است؛ که یکی از روشهای مناسب ایجاد چنین ارتباطی استفاده از هدایای تبلیغاتی است.
هدایای تبلیغاتی راهی برای دیده شدن
استفاده از هدایای تبلیغاتی زمان زیادی است که به عنوان یکی از استراتژیهای بازاریابی مورد استفاده است؛ و هنوز هم بسیار کاربردی است و میتواند نتایج مطلوب بسیاری را برای سازمان به ارمغان بیاورد.
این نکته را باید خاطر نشان کرد که در تاثیرگذاری بر مشتری حتی بیلبوردهای پرهزینه هم قادر به رقابت با این هدایا نیستند. بیلبوردها در یک لحظه نظر بیننده را جلب میکنند و اثر ماندگاری ندارند. اما هدایای تبلیغاتی با توجه به تاثیرگذاری بالایی که نسبت به سایر تبلیغات دارند؛ هزینه پایینی را بر دوش سازمان گذاشته و چون به عنوان هدیه در اختیار افراد قرار گرفته میشوند، حس خوشایند تعلق به سازمان را در مشتری به وجود میآورند.
با توجه به مطالب بالا میتوان گفت در بسیاری از مواقع شرکتها برای اینکه دیده شوند؛ از انواع هدایای تبلیغاتی به مناسبتهای مختلف و حتی در شرایطی بدون مناسبت استفاده میکنند؛ تا برند خود را در ذهن مشتری یادآوری کنند.
برطبق نظرسنجی انجام شده در سایت Marketingsherpa بیشتر از ۷۱ درصد از مشتریانی که حداقل یک هدیه تبلیغاتی دریافت کردهاند، نام شرکت موردنظر را تا مدتها بهخاطر سپردهاند.
از انواع بیشمار هدایای تبلیغاتی مورد استفاده میتوان نمونههای زیر را به اختصار نام برد:
نکات کلیدی در انتخاب هدایای تبلیغاتی
با توجه به جمعبندی موارد گفته شده، کسبوکارها میتوانند از هدایای تبلیغاتی برای نیل به اهداف خود استفاده کنند. اسکار گیفت یکی از معتبرترین عرضهکنندگان هدایای تبلیغاتی در ایران است. پیشنهاد میکنیم با بازدید از وبسایت این مجموعه محصولات متنوع آن را بررسی کرده و در مقابل رقبا موفقتر از همیشه ظاهر شوید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد