به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چند هفته پیش شایعاتی مبنی بر احتمال واگذاری برخی از برندهای گروه بزرگ فولکس واگن به گوش رسید. بر اساس این شایعات که البته ماههاست دهان به دهان میچرخند، ژرمنها قصد دارند به منظور بهبود و بهینهسازی فرایندهای تولید، برندهای مطرحی چون بوگاتی، بنتلی، لامبورگینی و دوکاتی را به فروش برسانند.
اما تصمیماتی که هیئت ناظر کمپانی در جلسه اخیر گرفته، به تمامی این شایعات پایان داده است. طبق تصمیمات اتخاذ شده، برندهای مذکور کماکان تحت پرچم فولکس واگن به فعالیت خود ادامه خواهند داد، با این تفاوت که پیشبرد بنتلی به آئودی واگذار شده و برند لوکس انگلستانی از اول مارچ 2021 توسط ارباب حلقهها مدیریت خواهد شد.
به گفته هیئت ناظر، با توجه به اینکه آئودی و بنتلی خود را برای ارائه مدلهای برقی آماده میکنند، بازنگری در ساختارهای سازمانی فعالیت آنها را همسوتر نموده و از هزینههای مختلف خواهد کاست. بد نیست اشاره کنیم با تصمیم هیئت ناظر، فولکس واگن باید تا سال 2023 هزینههای ثابت را 5 درصد و هزینههای مربوط به مواد اولیه را تا 7 درصد کاهش دهد.
در رابطه با آینده دو برند ایتالیایی لامبورگینی و دوکاتی به جزئیات زیادی اشاره نشده و ژرمنها تنها به گفتن اینکه آنها کماکان بخشی از گروه فولکس واگن خواهند بود، بسنده کردهاند.
گروه فولکس واگن دوران پر سر و صدایی را سپری میکند. ماه قبل استفان وینکلمن که مدیریت شرکت بوگاتی را در اختیار دارد، با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل کمپانی لامبورگینی نیز منصوب شد. آقای وینکلمن بین سالهای 2005 الی 2016 مدیرعامل خودروساز ایتالیایی بود.
با برقی شدن بسیاری از برندها و مدلها در سالهای پیش رو، انتظار میرود بازنگریهای ساختاری در گروه فولکس واگن، لامبورگینی را در انتخاب مسیر آینده بهتر کمک کند. البته از آنجایی که استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی علاقه زیادی به موتورهای درونسوز دارد، بعید به نظر میرسد این دو برند در آینده نزدیک به سمت پیشرانههای الکتریکی بروند.
همانگونه که قبلا به اطلاعتان رساندهایم، به اعتقاد آقای وینکلمن تکنولوژی پیشرانههای الکتریکی هنوز به حد کافی پیشرفته نیستند و نمیتوانند از لحاظ عملکرد انتظارات بوگاتی و لامبورگینی را برآورده کنند.