به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کمپانی الجی و دولت اندونزی یک یادداشت تفاهم با ارزش خیره کننده ۱۰ میلیارد امضا کردهاند که هدف از آن تبدیل این کشور آسیایی به قطب تولید باتری خودروهای برقی است.
در باتریهایی که برای ابزارهای نیازمند سطح بالای انرژی ساخته میشوند معمولا از ساختار لیتیوم آهن فسفات (LiFePO4)، لیتیوم منگنز اکسید (LMO) و لیتیوم نیکل منگنز کبالت اکسید (NMC) استفاده می شود. در این بین بسیاری از خودروهای هیبریدی به باتری نیکل-هیدرید فلز (Ni-MH) متکی هستند که نیکل در آنها نقش اصلی دارد. از آنجا که اندونزی یکی از بزرگترین تولید کنندگان نیکل در جهان است، تصمیم گفته از این پتانسیل برای تبدیل شدن به قطب تولید باتری خودروهای الکتریکی استفاده کند.
اندونزی در همین راستا شرکتهای داخلی را به عدم صادرات این ماده معدنی ارزشمند و استفاده از آن در صنایع داخلی تشویق کرده است. این کشور آسیایی حالا با امضای یک یادداشت تفاهم ۹.۸ میلیارد دلاری با واحد تولید باتری الجی به نام «LG Energy Solution» بزرگترین گام را برداشته است.
براساس این توافقنامه شرکت کرهای یک کمپانی عظیم را برای تولید باتری در اندونزی افتتاح خواهد کرد. «باهلیل لاهادالیا»، رییس «هیئت هماهنگی سرمایه گذاری» این کشور در این باره گفت که تمامی موارد مورد نیاز ساخت و راه اندازی این کارخانه از جمله مواد معدنی، کارخانههای ذوب مواد، پیش سازها، کاتدها و حتی ماشینهای مورد نیاز در مراکز بازیافت، در اندونزی ساخته خواهند شد.
علاوه بر الجی تسلا نیز یکی دیگر از شرکتهای بزرگی است که در حال بررسی شرایط برای سرمایهگذاری در اندونزی است چرا که آنها برای تولید خودروهای برقی و خودران خود سالانه به صدها هزار باتری نیاز دارند و در صورت کمبود این آیتم به مشکل خواهند خورد.