کانکس های اداری مدیریتی که کانکس مدیریتی نیز نامیده می شوند، سازهای پیش ساخته هستند که محل اسکان و فعالیت پرسنل مدیریت یا مدیران یک مجموعه یا مسئولین یک پروژه می باشند.
به طور معمول کانکس های اداری مدیریتی برای انجام فعالیت ها و وظایف مربوط به مدیریت یک یا چندین مجموعه یا مدیریت یک پروژه خاص و یا نظارت بر یک پروژه ساختمانی صورت می پذیرد. کانکس های مدیریتی به لحاظ مشخصات، ویژگیها، تجهیزات و امکانات، یک کانکس لوکس و مجهز به حساب می آیند و با طراحی ویژه (VIP) ساخته می شوند.
کاربرد کانکس مدیریتی
از آنجایی که هر کسب و کار کارگاهی و یا هر پروژه در حال ساخت، نیاز به یک واحد مدیریتی جهت انجام کارها و فعالیت های مدیران آن دارد، کانکس های اداری-مدیریتی کاربرد زیادی در دنیای امروز دارند و همواره مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربردهای رایج این گونه کانکس ها می توان به «کانکس مدیریت بحران» اشاره داشت که در واقع نمونه ای از یک کانکس مدیریتی است که جهت رسیدگی، کنترل و مدیریت یک بحران به وجود آمده به صورت پیش ساخته در محل بحران نصب شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کانکس های مدیریت پروژه های ساختمانی به دلیل نیاز به حضور و نظارت مداوم مدیران بر پروژه، یکی دیگر از کاربردهای رایج کانکس های اداری مدیریتی می باشد. همچنین «کانکس مدیریت درمان» می تواند جهت مدیریت یک پروژه درمانی یا انجام یک واکسیناسیون خاص، توسط کادر درمان و پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.
طراحی و ساخت کانکس اداری مدیریتی
کانکس های مدیریتی به میزان برخورداری از امکانات و تجهیزات داخلی (مانند انواع میز، صندلی و کمدهای اداری و …) و همچنین فضایی مناسب برای استقرار و فعالیت مدیران، مراجعات پرسنل اداری و … به طور معمول ابعاد بزرگی نسبت به انواع دیگر کانکس های اداری و معمولی دارند.
کانکس های مدیریتی می توانند بر حسب نیاز، به دو صورت مستطیلی یا مربعی، یک-تکه یا چند-تکه طراحی و ساخته شوند و هر کدام از آنها دارای یک یا چندین واحد یا پارتیشن باشند. کانکس اداری مدیریتی گاهاً به صورت سالنی برای برگزاری انواع جلسات نیز طراحی و ساخته می شوند. در تصویر نمایی از داخل یک
کانکس مدیریتی ایران کانتین را مشاهده می نمایید که با درب ضدسرقت، پوشش کف سرامیک و دکوراسیون PVC روکشدار ضدضربه، تجهیز شده است:
گاهی کانکس های اداری مدیریتی با امکانات و تجهیزات بیشتری طراحی و ساخته می شوند. برای مثال هر یک از واحدهای سرویس بهداشتی، آبدارخانه، آشپزخانه، اتاق انتظار، راهرو و … می تواند بر ابعاد کانکس نیز مؤثر باشد. بدین منظور، این گونه کانکس ها ، باز هم می توانند با برخورداری از طراحی و ساخت یک-تکه یا چند-تکه، حاوی واحدهای مذکور باشند.
مشخصات کانکس مدیریتی لوکس
با اینکه کانکس های مدیریتی غالباً به صورت لوکس طراحی و ساخته شده و از امکانات و تجهیزات حداکثری برخوردارند، اما می توان آنها را به نوع ساده و لوکس تقسیم بندی نمود. کانکس های مدیریتی لوکس نسبت به انواع ساده آن، از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار بوده و همچنین از نظر ظاهری و دکوراسیون، بسیار شیک تر هستند. کانکس های مدیریتی ساده اغلب از گونه کانکس اداری-کارگاهی هستند که اغلب ارزانتر و از امکانات ظاهری ضعیفتری برخوردارند.
کانکسهای مدیریتی شرکت ایران کانتین با دکوراسیون داخلی PVC روکشدار و ضدضربه با تم رنگی (معمولاً کرم-قهوهای)، انواع میزهای اداری مدیران، صندلیهای اداری، پرده، روشنایی SMD، داکت کشی و سیم کشی برق و شبکه، سامانه سرمایش و گرمایش، پوشش کف سرامیک و … تجهیز شده است. همچنین کانکس های اداری مدیریتی این واحد تولیدی، قابلیت سفارشی سازی را به طور کامل از سوی مشتری نیز دارد.
سفارش ساخت کانکس اداری مدیریتی
برای سفارش ساخت کانکس اداری مدیریتی ابتدا میبایست مشخصات و ویژگیهای آن (به ویژه امکانات و تجهیزات) را به میزان قابل قبولی تعیین نموده و به شرکت سازنده کانکس اعلام نمایید. به علاوه، کیفیت ساخت کانکس، به ویژه کیفیت و استحکام کفسازی و اسکلت، عایقسازی و لوازم و متریالهای مورد استفاده، از مهمترین عواملی هستند که در خرید یک کانکس باید به آن توجه نمود. تجهیزات و امکاناتی که برای یک کانکس مدیریتی تعبیه می شوند، می توانند از عواملی باشند که در طراحی و ساخت آنها تأثیرگذار باشد.
برای مثال امکانات و تجهیزات واحدهای بهداشتی داخلی، سامانههای گرمایش و سرمایش داخلی یا خارجی، نورپردازیها و دکوراسیون، سامانههای امنیتی، تجهیزات اتصال به شبکه و اینترنت، سامانههای تهویه و ... همگی می توانند به نوبه خود در مراحل طراحی، نقشه کانکس و چگونگی ساخت کانکس های اداری پیش ساخته، مؤثر واقع شوند.
معین بودن ابعاد کانکس اداری لوکس، شامل طول، عرض و ارتفاع کانکس، همچنین جنس کانکس (ساندویچ پانلی، فایبرگلاس و ...) و میزان برخورداری از امکانات و تجهیزات و در سطحی دیگر، تعداد طبقات و واحدهای کانکس میتوانند به نوبهی خود در هزینه تهیه کانکس اداری لوکس مؤثر بوده و تا حدودی امر خرید را تسهیل نمایند.
استعلام قیمت کانکس اداری مدیریتی
قیمت کانکس های مدیریتی بر حسب مشخصات و ویژگیهای آن، توسط تیم فروش یک شرکت سازنده کانکس مشخص می شود. ابعاد، جنس و پلان کانکس مدیریتی، برخورداری از انواع امکانات و تجهیزات، نوع و جنس دکوراسیون داخلی، کیفیت ساخت و ... هر یک به نوبه خود در قیمت کانکس اداری مدیریتی می توانند مؤثر واقع شوند.
یکی از خدماتی که شرکت های فعال و معتبر در زمینه فروش کانکس و سازه های پیش ساخته به مشتریان خود ارائه میدهند و از مراحل ضروری قبل از خرید کانکس نیز محسوب میشود، استعلام قیمت کانکس یا استعلام بهای کانکس، به معنای برآورد هزینه، دریافت قیمت حدودی کانکس یا پروژه پیشساخته و همچنین در صورت نیاز، صدور پیش فاکتور بر اساس مشخصات ارسالی و درخواست کتبی استعلام کننده میباشد.
استعلام قیمت کانکس مدیریتی می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت سازنده کانکس صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب میآید. نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس (که پیشنهاد هم میشود)، از طریق
فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکتهای معتبر سازنده کانکس از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس پیش ساخته قرار می دهند. طراحی فرم های مذکور به گونهای است که کاربران، از طریق وارد کردن مشخصات فردی، سازمانی و همچنین مشخصات و ویژگیهای کانکس مورد نظر، اقدام به استعلام قیمت و در صورت نیاز، دریافت پیشفاکتور می نمایند.