به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، پس از منتفی شدن همکاری دو شرکت ماهیندرا و فورد، طرف هندی قصد دارد مسیر مستقلی را در پیش گرفته و سبد محصولات خود را با تمرکز بر مدلهای شاسیبلند و برقی توسعه دهد، همچنین فروش کمپانی سابقا کره ای سنگ یانگ نیز از دیگر برنامه هایی است که منجر به آزاد شدن بار سنگین ماهیندار در دوران پر فراز و نشیب صنعت خودرو جهان خواهد شد.
آنیش شاه (Anish Shah) نائب رئیس ماهیندرا در مصاحبه اخیری که با رویترز داشته، گفته «ما به اصالت خود باز خواهیم گشت.» وی افزوده این شرکت در کوتاهمدت و قبل از وارد شدن به بازار خودروهای الکتریکی، تولید شاسیبلندهای بزرگ را در دستور کار قرار خواهد داد؛ این شاسیبلندها عمدتا مخصوص بازار داخلی هند خواهند بود.
آقای انیش شاه در مصاحبه خود اظهار کرده:
«ما به آینده مینگریم تا ببینیم چگونه میتوانیم سرمایهگذاریهای خود در زمینه برقیسازی محصولات را شتاب بخشیده و ورود به عصری جدید را آغاز کنیم. ما کاملا به دنبال تحقق رویای تبدیل شدن به یک برند جهانی هستیم و برقیسازی یکی از مهمترین اقدامات در این راستا به شمار میرود.»
شاید بدانید کمپانی پینینفارینا که با معرفی سوپر اتومبیل برقی باتیستا سر و صدای زیادی برپا کرده، از زیرمجموعههای ماهیندرا محسوب میشود. از این رو تجاربی که در ساخت این ابر خودرو بدست آمده، به عنوان پایه و اساس مدلهای برقی ماهیندرا به کار گرفته خواهد شد.
هندیها بودجهای را که به منظور تاسیس شرکت مشترک با فورد کنار گذاشته بودند، برای توسعه پیشرانههای برقی سرمایهگذاری خواهند کرد. البته به گفته ماهیندرا درهای همکاری با فورد هنوز به طور کامل بسته نشده و در سالهای پیش رو شاید این اتفاق دوباره بیفتد.
گفتنی است ماهیندرا و فورد مذاکراتی را برای تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) انجام داده بودند. هدف از این کار تولید خودروهایی اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه تحت نشان فورد بود. طرف هندی قصد داشت 30 میلیارد روپیه (410 میلیون دلار) در شرکت مذکور سرمایهگذاری کند، اما بنا به دلایلی نامعلوم مذاکرات را ترک کرد.
علاوهبر این، ماهیندرا به منظور افزایش سوددهی و تمرکز بیشتر بر سیاستهای جدید میخواهد برند کرهای سنگیانگ موتورز را نیز واگذار کند. این کمپانی سال گذشته با تحویل تقریبا 190 هزار خودروی سواری، موفق به تصاحب سهمی 7 درصدی از بازار هندوستان شد.