صرفهجویی در زمان و بالارفتن سرعت و حجم کارهای مختلف در دنیای مجازی از دیگر مزیتهایی است که اقبال به این حوزه را افزایش داده است.
تا همین چند سال پیش برای خرید و شارژ کارت بلیت اتوبوسهای شهری و مترو باید در صف میایستادیم اما حالا دستگاههای خودکار شارژ بلیت، انجام کارمان را آسانتر و سریعتر کرده است.
در این رابطه شرکت «سامانه های هوشمند اطلاعاتی توسن البرز» با بررسی مشکلات این حوزه تلاش کرده است خدماتی را برای آسانتر کردن فرآیند تهیه بلیتهای مترو و اتوبوس ارائه دهد.
این شرکت تا به امروز توانسته فعالیت خود را با هدف ارتقای سیستم های پرداخت خُرد ادامه دهد و در حال حاضر بزرگترین پروژه مدیریت و اجرای شبکه پرداخت خرد کشور به حساب می آید.
گفتنی است ارائه خدمات صدور و شارژ بلیت الکترونیک شهر تهران نیز از خدمات شرکت توسن البرز است.
محمدرضا برقعی، مدیر توسعه کسبوکار شرکت سامانههای هوشمند اطلاعاتی توسن البرز میگوید: «با فراگیرشدن بیماری کووید 19 اپلیکیشن «ایزی پی» امکان تازه ای را با هدف رفاه حال مردم و امکان خرید اعتباری از فروشگاههای مختلف کشور فراهم میکند.»
بلیت تک سفره و پارک حاشیه ای
فاز اول خدمات در حوزه صدور بلیت تک سفره و شارژ کارت بلیت بوده و خدماتی هم در حوزه طرح ترافیک، عوارض آزادراهی، شارژ موبایل، پارک حاشیهای و ... ارائه کرده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و کاربردی شد.
کارت بلیت قابل شارژ
ارائه کارت الکترونیک غیرتماسی از دیگر خدمات این شرکت بوده و در شبکه حملونقل شهری مانند مترو و اتوبوس به کار رفته است. این نوع کارتها در باجههای مشخصی که در سطح شهرها قرار دارند قابل شارژ هستند.
شارژ غیر حضوری کارت بلیت
مرحله بعدی خدمات شارژ غیرحضوری بدون استفاده از کارت بلیت است که از طریق اپلیکیشن ایزیپی انجام میشود.
همه کارت بلیتها سریال مشخصی دارند که پس از واردکردن این سریال در اپلیکیشن میتوان آن را تا سقف 50 هزارتومان شارژ کرد. در نهایت شارژ کارت در اولین تماس کارتخوان ورودیهای مترو اعمال میشود.
دستگاه های سلفسرویس شارژ بلیت
دستگاههای سلف سرویس شارژ بلیت در سطح شهرهای تهران و مشهد محصول جدیدتری از ایزیپی است که مدتی است طراحی و نصب شده و مورد استفاده روزانه مردم قرار میگیرد. این دستگاهها در تمام ایستگاههای مترو و اتوبوس بیآرتی تهران وجود دارد.
مدیر توسعه کسب و کار شرکت سامانههای هوشمند اطلاعاتی توسن البرز می گوید: «با شیوع کرونا، همه نیاز به خرید اینترنتی را بیش از پیش احساس کردیم. از این رو ایزیپی تصمیم گرفت در این شرایط مسؤولیت اجتماعی خود را تا حد امکان ایفا کند و همزمان با اجرای یک پروژه تجاری جدید، منطبق با شرایط موجود، کمکی هم به جامعه کرده باشد. با این ایده، درگاه خدمات اعتباری ایزی پی را راه اندازی کردیم که تفاوتش با درگاه پرداخت عادی در این است که فرد میتواند به جای آنکه مبلغ خرید را از حساب خود، بهصورت نقدی پرداخت کند آن را ازاعتباری بپردازد که در سبد خرید ماهانهاش وجود دارد. مبلغ این اعتبار تا سقف پنج میلیون تومان است و فرآیند دریافت اعتبار نیز بهصورت کاملا غیرحضوری انجام میشود. بعد از دریافت اعتبار کاربران میتوانند از فهرست فروشگاههای مشخص شده خرید کنند و در نهایت، هزینه را با استفاده از اعتبار موجود در کیف پول اعتباریشان پرداخت کرده و در پایان ماه میتوانند مبالغ خریداریشده با استفاده از اعتبار خرید خود را با ایزیپی تسویه کنند. تنظیم بازه ماهانه هم کاملا به عهده خود افراد است که متناسب با زمان دریافت حقوقشان، میتوانند آن را از هر تاریخی که مایلند تعریف کنند. پس از تسویهحساب هم، میزان اعتبار کاربران دوباره بهصورت خودکار شارژ میشود و میتوانند همین فرآیند را تا ماه (و ماههای بعد) ادامه دهند. با این روش خرید اعتباری وقتی پول در حساب کاربر نباشد هم امکان خرید فراهم میشود و در شرایطی که خرید حضوری در دوران اوجگیری شیوع کووید 19 میسر نیست این بستر مهیا شده که انواع خریدها به شکل اینترنتی انجام بشود.»
امکان خرید اعتباری به شکل حضوری
شیوه خرید اعتباری با ایزیپی به شکل حضوری هم امکان پذیر است. در این روش افراد میتوانند با نصب اپلیکیشن ایزیپی و گرفتن گوشی روی کد QR صندوق فروشگاه، مبلغ را از اعتبار خود پرداخت کنند و مشابه روش آنلاین تا پایان بازه ماهانهای که تعریف کردهاند تسویه را انجام دهند.
صرفهجویی در زمان و حفظ سلامتی
این روش باعث استفاده کمتر از اسکناس میشود و طبعا آلودگیها و مشکلات کارکردن با پول کاغذی در شرایطی که ویروس کرونا همچنان همهگیر است را هم کاهش می دهد. اپلیکیشن ایزی پی مردم را به انجام خریدهای غیرحضوری سوق میدهد و بهدنبال این موارد در زمان صرفه جویی می شود.
بی نیازی به کیف پول سنتی
با استفاده از این خدمات، دیگر لازم نیست کیف پول سنتی همیشه همراه افراد باشد و صرفا با داشتن گوشی هوشمند تلفن همراه میشود خریدها و سفارشها را انجام داد و تحویل گرفت.
بدون کارمزد و کاملا غیر حضوری
اپلیکیشن ایزیپی برای خدمات خرید محصول به شکل اعتباری هیچ کارمزدی دریافت نمیکند. همچنین تمام مراحل دریافت اعتبار نیز بهصورت غیرحضوری انجام میشود.
عدم نگرانی از موجودی حساب
اعتبار خرید ایزیپی پشتوانه ماهانه سبد خرید و مخارج خانوادههاست. با وجود اعتبار خرید، همیشه خیال کاربر از اتفاقهای پیشبینینشده در طول ماه آسوده است.
تنوع فروشگاهها و خدمات
با توجه به این که ایزی پی با فروشگاهها و مراکز خدمات مهمی به توافق رسیدهاست، کاربران میتوانند از اعتبار خریدشان در تمام موارد مورد نیاز خود، از جمله محصولات سوپرمارکتی، سلامت و پزشکی، کالای دیجیتال، پوشاک، تفریح و ورزش، سفر و اقامت، خانه و دکوراسیون و ... استفاده کنند.
راه های ارتباطی با «ایزی پی»
سایت:
ezpay.ir
app.ezpay.ir
ایسنتاگرام: ir_ezpay
شماره تماس: 43617-021و 42580105-021
آدرس:تهران، خیابان قائممقام فراهانی، میدان شعاع، ابتدای خردمند شمالی، کوچه هجدهم، پلاک 21
مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش