به گزارش
جام جم آنلاین البرز، عباس کشاورز افزود: به منظور توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم و فن آوریهای جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفهای معلمان در مدارس به صورت مجازی در استان برگزار شد.
وی از ارتقای کمی و کیفی شیوه های تدریس معلمان و شناسایی و ترویج روش های نوین یاددهی –یادگیری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: معلمان همه مدارس استان با ارائه طرح درس و فیلم تدریس در این جشنواره مجازی شرکت کردند.
کشاورز اضافه کرد: این جشنواره برای معلمان مدارس استثنایی با رویکرد انفرادی و اقدامپژوهی و در گروههای آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمیحرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره درتمام دورههای تحصیلی اجرا شد.
کشاورز ادامه داد: در گروه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در دوره های متوسطه اول و دوم احمد محمودی و در دوره ابتدایی شهره کریمایی منتخب جشنواره مجازی تدریس شدند.
وی افزود: درگروه دانش آموزان با کم توانی ذهنی دوره پیش دبستانی نیز سمیرا راستی و در دوره ابتدایی صدیقه مشکانی برتر شدند.
وی اضافه کرد: درگروه دانش آموزان چند معلولیتی هم در دوره پیش دبستانی هم فاطمه توانگر روستا و معصومه مردمی در دوره ابتدایی رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: در گروه دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری نیز در تدریس انفرادی لیلا یگانه شمامی و در درس پژوهی هم مرکز مشکلات ویژه یادگیری یگانه رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
کشاورز افزود: در تدریس مجازی تربیت بدنی نیز کیانا حسن زاده منتخب استانی جشنواره مجازی تدریس الگوهای برتر یاددهی و یادگیری شد.
کشاورز ادامه داد: ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.
وی افزود: ۱۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز به صورت دولتی، ۹ مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می کنند.
البرز یک هزار و ۸۸۹ نفر دانش آموز استثنایی و ۹ هزار و ۲۲۳ نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.