به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، طبق تحقیقی که فیس بوک انجام داده، افراد مشهور سبب میشوند فالوئرهای اینستاگرامی شان درباره خودشان احساس منفی بیشتری داشته باشند. به طور دقیقتر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که سلبریتیها در این شبکه به اشتراک میگذارند، بیشتر تماشا کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو میشود.
همچنین این پژوهش نشان داد نیمی از محتوایی که مردم در اینستاگرام تماشا میکنند مربوط به سلبریتیها است.
وال استریت ژورنال این تحقیق فیس بوک را فاش کرده که سوالاتی درباره تأثیر سلبریتیها بر فرهنگ آنلاین به وجود آورده است. تحقیق مذکور «مقایسه اجتماعی در اینستاگرام» نام دارد که در بازه مارس و آوریل ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است. طی این پژوهش از بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برزیل سوالاتی پرسیده شده است.
کوین مک آلیستر سخنگوی فیس بوک میگوید: هرچند از پاسخگویان به سوالات این پژوهش خواسته نشده بود تا به حسابهای کاربری افراد خاصی اشاره کنند، اما محققان متوجه شدند افرادی که دچار سطح بالا یا پایینی از احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شدهاند، به طور مرتب از حسابهای برخی سلبریتیها بازدید میکردهاند.
او اعلام میکند این یافتهها معقولانه به نظر میرسد، زیرا برخی از سلبریتیها بیش از ۳۰ میلیون فالوئر دارند.
محققان فیس بوک در این پژوهش اشاره کرده بودند که شرکت میتواند با همکاری سلبریتیها کمپینهایی برای کاهش احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی راه بیندازد.
یافتههای این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که اینستاگرام به گسترش پدیده اینفلوئنسرهای اجتماعی کمک کرده است.