کودکانی که ماه ها زندانی و شکنجه شدند

شاهدان و قربانیان گفته‌اند که سرویس‌های امنیتی اوگاندا پس از سرکوب‌های پی در پی علیه فعالان مخالف در اوایل سال جاری، کودکان کم سن و سال را ماه‌ها در زندان‌ها نگه داشتند.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، آزار فیزیکی سیستماتیک، محرومیت از حقوق اولیه قانونی و شرایط وحشتناک چیزهایی هستند که برای زندانیان کشور آفریقایی اوگاندا وجود دارد و نکته وحشتناک تر که بخشی از این زندانیان کودک هستند.

تجربیات این کودکان که پس از آزادی برای گاردین فاش شد، فشار بر اوگاندا، متحد کلیدی غربی در شرق آفریقا، در مورد نارسایی‌های حقوق بشری را افزایش می‌دهد.

از زمانی که مبارزات انتخاباتی در سال گذشته آغاز شد، صدها - احتمالاً هزاران نفر- به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند.

برخی دیگر که توسط سرویس های امنیتی در یک سری آدم ربایی از خیابان ها ربوده شدند، در زندان های مخفی ناپدید شده اند. بیش از 50 نفر در اعتراضات ماه نوامبر کشته شدند. بیشتر آنها توسط نیروهای امنیتی هدف گلوله قرار گرفتند.

برخی از دستگیرشدگان کمتر از 17 سال دارند.

شکایتی به دادگاه کیفری بین‌المللی که در اوایل سال جاری توسط وکلای مدافع قربانیان تسلیم شد، صدها آدم ربایی را توصیف می‌کند.

برخی از بازداشت شدگان به شدت شکنجه شده اند.

حداقل یک زندانی تایید شده است که در بازداشت جان خود را از دست داده است، اگرچه تصور می شود تعداد واقعی کشته ها بسیار بیشتر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها