راهنمای استفاده از پیام صوتی و پیامک تبلیغاتی در بازاریابی

کد خبر: ۱۳۷۳۵۶۲
  • از میان روش های متنوع بازاریابی، ارسال پیامک تبلیغاتی به یک روش پرطرفدار و محبوب تبدیل شده به طوری که کسب و کار های مختلف با وسعت فعالیت متفاوت، از این روش تبلیغاتی برای بازاریابی و افزایش وسعت کسب و کار خود استفاده می نمایند. مهمترین برتری این روش تبلیغاتی ،هزینه ی پایین در مقابل میزان تأثیرگذاری بالای آن است.
  • آشنایی با بازاریابی پیامکی را می توان به دو بخش تقسیم کرد. اول آشنایی با امکانات سامانه پیامک جهت استفاده در مسیر بازاریابی و دوم آشنایی با استراتژی ارسال پیامک می باشد.


  • امکانات سامانه پیامکی
  • سامانه پیامکی امکانات متنوع و کاربردی جهت افزایش کیفیت تبلیغات در اختیار کاربران قرار می هد. با توجه به استراتژی تبلیغاتی هر کسب و کاری، استفاده از این امکانات می تواند تأثیرگذاری بازاریابی را افزایش دهد.
  • دو نوع ارسال شامل پیامک متنی و پیام صوتی تبلیغاتی در سامانه پیامک در دسترس است. برای انتخاب مخاطبانی که این ارسال ها را دریافت می کنند، می توان از فیلترهای مختلفی مانند ارسال به تفکیک سن و جنسیت، ارسال منطقه ای، ارسال به مشاغل و اصناف استفاده کرد.


  • چرا باید پیام صوتی تبلیغاتی ارسال کرد؟
  • پیام صوتی تبلیغاتی امکان تبلیغات برای مخاطبانی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند، فراهم می کند. همچنین پیام صوتی تنها راه ارتباطی با خطوط ثابت شهری است. با افزودن خطوط ثابت شهری به شماره تلفن های همراه، تبلیغات گسترده تری انجام می شود.


  • استراتژی مناسب بازاریابی
  • بازاریابی پیامکی مانند سایر روش های تبلیغاتی نیازم به برنامه ریزی دقیق و هدفمند دارد تا در نهایت منجر به دستیابی نتیجه ی مطلوب شود.
  • برنامه ریزی در مسیر بازاریابی پیامکی شامل پنج گام اصلی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.


  • اول مشخص کردن هدف است
  • برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی، باید گام های صحیح برداشت. در مرحله ی اول باید هدف خود از بازاریابی پیامکی را مشخص نمایید. باید بدانید هدف از بازاریابی، افزایش فروش است و یا قصد برند سازی دارید و یا اینکه هدف تنها اطلاع رسانی است. هر کدام از این اهداف به استراتژی تبلیغاتی خاص خود نیازمند است..


  • در گام دوم باید جامعه ی هدف مشخص شود
  • قبل از هر چیزی باید مخاطبان تبلیغات را بشناسید. باید بدانید محصولات و خدمات شما فقط برای قشر خاصی از جامعه مورد استفاده قرار می گیرد یا کاربرد عمومی و گسترده دارد. مشخص کردن جامعه ی هدف کمک کند تا پیامک تنها به مخاطبانی ارسال شود که نیاز به محصولات و خدمات دارند .به این ترتیب هزینه بازاریابی بهینه می شود و هزینه اضافی صرف نمی شود.


  • سومین گام داشتن زمان بندی مناسب است
  • در بازاریابی پیامکی وقت شناس باشید.باید بدانید مخاطبان در چه ساعاتی از شبانه روز بیشترین استفاده از تلفن همراه را دارند. روز های ارسال پیامک نیز اهمیت دارد. برای مثال یکی از زمان های مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی برای گل فروشی ها ایام نزدیک به روز مادر است و یا فروشنده های لوازم التحریر می توانند از روزهای آخر تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی جدید به عنوان یک زمان طلایی برای تبلیغات استفاده کنند.


  • چهارمین گام تهیه محتوای مناسب است
  • بازاریابی پیامکی در صورتی نتیجه ی مناسب می دهد که محتوای پیامک به درستی تهیه شود. محتوای پیامک اولین برخورد شما با مخاطبان است بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای مناسب باید کوتاه، تأثیرگذار و جذاب باشد.


  • در گام پنجم بهترین نوع ارسال را انتخاب کنید
  • از بین پیامک تبلیغاتی متنی و پیام صوتی بهترین گزینه را انتخاب نمایید. پس از رعایت گام های قبلی، متوجه می شوید که کدام نوع ارسال برای تبلیغات شما مناسب تر است. برای مثال اگر بخواهید مخاطبان را به یک همایش دعوت کنید، ارسال پیام صوتی می تواند گزینه ی مناسب و تأثیرگذاری باشد.


  • می توانید با پیامک عدد 333 به شماره 50002060 اقدام به ثبت نام فوری در سامانه پیامکی بهین پیام نمایید تا کارشناسان سامانه در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره فروش با شما تماس حاصل کنند.




 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
روایت اول، شرط پیروزی

در گفت‌وگو با دکتر سیدمرتضی موسویان، ضرورت و اهمیت داشتن دکترین در رسانه و دلایل قوت و ضعف رسانه‌های داخلی و معاند را بررسی کرده‌ایم

روایت اول، شرط پیروزی

مجرمان در قاب شوک

در گفت‌وگو با تهیه‌کننده مستند معروف شبکه سه اولویت‌های موضوعی فصل جدید بررسی شد

مجرمان در قاب شوک

نیازمندی ها