خراسان رضوی - جام جم آنلاین - سیدجواد موسوی در جلسه با مدیران هتلهای مشهد درباره این طرح اظهار کرد: «طرح مهمان امام رضا (ع) در راستای کاهش هزینههای سفر و ارزان سازی سفر برای زائران با کمک هتلداران و مراکز اقامتی مشهد پیشبینی شده است.»مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی ادامه داد: «هدف از اجرای این طرح تعمیق فرهنگ رضوی، افزایش سفرهای سازمان یافته و خانواده محور است.»
موسوی گفت: «در راستای اجرای این طرح سامانهای طراحی شده است که تمامی واحدهای اقامتی ظرفیت خالی خود در این سامانه ثبت میکنند و زائرانی که بهدنبال مکان اقامت باشند از طریق این سامانه ظرفیتهای خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر استفاده خواهند کرد.»
او با بیان اینکه مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت توسط مدیران واحدهای اقامتی وارد و بهروزرسانی میشود، اظهار کرد: «با این اقدام زائر و مسافر به سمت ظرفیتهای خالی مراکز اقامتی هدایت شده و ضریب اشغال مراکز اقامتی افزایش مییابد.»
موسوی تصریح کرد: « ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیلگر را دارد و امور مربوط به این طرح توسط بخش خصوصی با تشکیل ممیته اجرایی این طرح انجام میشود.»
او یادآور شد: «سامانه مهمان امام رضا (ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی یاد آور شد: «برای زمان غیرپیک حضور زائران در مشهد طرحهایی را در دستور کار داریم که در 6 ماهه دوم اجرا خواهد شد.»
همچنین محمود مادرشاهیان رئیس هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه گفت: «باید قدر بدانیم فرصتی که نصیب ما برای خدمت به زائران شده و ما افتخار میکنیم که نوکری زائر امام رضا (ع) انجام میدهیم.»
او افزود: « مشهد گردشگر چندانی ندارد بلکه زائران برای زیارت به مشهد میآیند باید خدمتی صادقانه ارائه کنیم تا زیارتی دلچسب نصیب زائر شود.»
او تصریح کرد: «اجرای این طرح کاهش هزینه اقامت و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.»
در این نشست مدیران و بهرهبرداران هتلهای یک و دو ستاره مشهد حضور داشتند.