اگر بنا به هر دلیلی یکی از این بخشها دارای کاستی باشد، ماحصل کار رضایتبخش نخواهد بود. برخی همه تلاش خود را برای جلوی دوربین و انتخاب بازیگر میگذارند و از پشت صحنه غافل میشوند. برخی هم برعکس عمل کرده و فقط تیم تولید را درست میچینند در حالی که باید نوعی هارمونی در جلو و پشت دوربین باشد.
البته ویترین بودن بازیگر را در تولید سریال نباید نادیده گرفت. نتیجه نهایی کار در تمام حوزهها منتهی به بازی بازیگران جلوی دوربین میشود که اگر بهدرستی انتخاب شوند، حاصل کار برای مردم جذاب میشود ولی نباید کلیت کار را نادیده گرفت.
گاهی شاهدیم در تیمهای تولید کمتر بازیگر حرفهای و با تجربه دیده میشود و این کاستی دیده میشود که باید دست اندرکاران این حوزه به فکر حل این مسأله باشند و سعی کنند از عوامل حرفهای بهره ببرند. در این صورت کار هم جذابیت خواهد داشت.
در سالهای گذشته خیلی از سریالها ساخته شد که موضوع روز اجتماعی نداشت و کار تاریخی محسوب میشد اما پارامترهایی را که به آن اشاره کردم را در خود داشت یعنی هم بازیگر خوب و هم تیم تولید خوب و در ارتباط با مخاطب هم موفق عمل کرد.
سریالسازان حرفهای میدانند که هم باید کارگردان حاذق و کاربلدی را به کار گیرند و هم باید تیم تولید خوبی اعم از فیلمبردار، تدوینگر و... داشته باشند و در عین حال چیدمان بازیگران را هم حرفهای و با توجه به شخصیتهای فیلمنامه انجام دهند.
کارگردانی حرفهای است که توانایی بازیگران مختلف را میشناسد و میداند هرکدام را در کجا باید به کار گیرد و برای همین است که در کارهای ماندگار تلویزیونی حتی شخصیتهای فرعی نیز حسابی دیده میشوند پس چه بهتر که عنان کار را به حرفهایها سپرد و با حضور آنها کار را به بهترین شکل پیش برد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد