با پایان سلطنت هالیوود، شاهد دورانی چندقطبی در سرگرمی بهرهبری قصههای شرقی هستیم
هالیوود می بازد ،انیمه می تازد
چشمانداز سرگرمی جهانی در حال تجربه یک دگرگونی لرزهآور و بنیادین است؛ پدیدهای که نه یک نوسان موقتی بازار، بلکه نشانهای از یک تغییر پارادایم عمیق در فرهنگ، فناوری و اقتصاد خلاق است. در یک سوی این معادله، هالیوود، امپراتوری بیرقیب قصهگویی قرن بیستم، با چالشهای وجودی جدی دستوپنجه نرم میکند. سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ با شکستهای تجاری غیرمنتظره برای برخی از بزرگترین و پرهزینهترین فیلمها، زنگهای خطر را برای استودیوهای بزرگ بهصدا درآورد. در سوی دیگر، صنعت انیمیشن ژاپن، با قدرتی خیرهکننده، در حال شکستن رکوردهای مالی و گسترش نفوذ فرهنگی خود است. براساس گزارش رسمی انجمن انیمیشنهای ژاپن (AJA)، این صنعت در سال ۲۰۲۴ به یک رکورد تاریخی دست یافته است. این گزارش تحلیلی، با استناد به دادههای واقعی گیشه و گزارشهای صنعتی معتبر، به کالبدشکافی دلایل این دو روند واگرا میپردازد و استدلال میکند که ما شاهد پایان یک سلطنت و ظهور یک جمهوری چندقطبی در دنیای سرگرمی هستیم.