
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اما باید بدانید که تبلیغات محیطی یکی از تأثیرگذارترین نوع تبلیغات محسوب میشود که ماندگاری بیشتری هم نسبت به دیگر روشها دارد.
روشهای تبلیغاتی بصری مانند چاپ بنر و یا حتی چاپ لیوان میتوانند بیشتر در ذهن مردم باقی بمانند و توجۀ تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کنند. اما همانطور که گفتیم، برخی بر این باورند که اینگونه تبلیغات قدیمی هستند و دیگر تأثیرگذاری قبل را ندارند. در ادامۀ این مطلب ما سعی داریم با بیان مطالبی دربارۀ تبلیغات بصری و محیطی، به بررسی تأثیرگذاری این روش تبلیغاتی بر جامعه بپردازیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات در بستر اینترنت یکی از روشهایی است که تعداد زیادی از کسبوکارها برای معرفی خود به مردم از آن استفاده میکنند. اما نباید فراموش کرد که روشهای تبلیغاتی بصری مانند چاپ بنر در محیطی بیرون از منزل با جذابیت بالایی که دارند، تأثیرات قابل توجهی خواهند داشت. بنرهای تبلیغاتی که یکی از روشهای تبلغات بصری محسوب میشوند، با میزان بالای تأثیرگذاری، همگام با تبلیغات مجازی بسیار نتیجهبخش هستند.
تبلیغ کسبوکارهای مختلف در مکانهای عمومی و در خیابانها با استفاده از بنر مناسب و جذاب را میتوان روشی بسیار کاربردی دانست که امکان تأثیرگذاری آن میتواند حتی از سایر روشها هم بیشتر باشد. نصب یک بنر و قرار دادن آن در مسیر گذر مردم، سبب جلب نظر تعداد زیادی از آنها خواهد شد، به این صورت میزان مخاطبین و کاربران آن کسبوکار افزایش مییابد.
البته باید بدانید که بنرها فقط تبلیغاتی نیستند و میتوان چاپ بنر مناسبتی انجام داد. تمام مردم در موقعیتهای مختلف چاپ بنر مناسبتی را برای مراسماتی مانند فوت آشنایان، جشنها و اعیاد، بازگشت اطرافیان از سفر و... را انتخاب میکنند و از این طریق، ارادت خود را دیگران نشان میدهند.
چاپ بنر تسلیت نیز یکی دیگه از کاربرد های بنر مناسبتی می باشد . بهطورکلی مزایای زیادی در استفاده از بنرها را میتوان نام برد که در زیر برخی از آنها را نام میبریم:
بنرها را میتوان با توجه به کسبوکار یا مناسبتهای مختلف طراحی کرد. برای شغلهای گوناگون یا مراسمات مختلف میتوان بنرهایی منحصربهفرد برای آن کسبوکار یا شخص را سفارش داد.
چاپ کردن بنر در اندازۀ دلخواه امکانپذیر است و هرکسی میتواند با توجه به نیاز خود در اندازۀ بزرگ یا کوچک برای سفارش بنر اقدام کند.
برای چاپ کردن بنر انواع مختلفی از کاغذ وجود دارد که میتوان طرح موردنظر را بر روی آنها چاپ کرد.
همانطور که اشاره کردیم، هزینههای یک بنر تبلیغاتی بسیار بهصرفهتر از روشهای دیگر است. اگر شما برای تبلیغ کسبوکار خود بخواهید یک آگهی سفارش دهید یا در فضای مجازی تبلیغ کنید، هزینۀ بیشتری باید بپردازید.
شاید برای برخی این سؤال پیش آید که آیا واقعاً میتوان روی تأثیرات بنرهای تبلیغاتی حساب باز کرد؟ برای اینکه نتیجهبخش بودن بنرهای تبلیغاتی را درک کنید، یک مثال در این زمینه بیان میکنیم: در زمان انتخابات، کاندیدها همگی برای معرفی خود در شهرهای مختلف، از بنرهای مخصوص استفاده میکنند و این یک روش تبلیغاتی مناسب برای ماندگار بودن در ذهن مردم است. این بنرها سبب میشود که شخص یا کسبوکار در ذهن کاربران جای گیرند و در مواقع لازم مورد انتخاب آنها باشند. البته به جذابیت طراحی و نقش و رنگهای بهکاررفته در بنر هم نباید بیتوجه بود.
یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی بصری چاپ لیوان است. این روش هم مانند چاپ بنر به میزان قابل توجهی در جلب توجه مردم تأثیر دارد. کسبوکارهای مختلف میتوانند با چاب لوگو و نام شرکت خود بر روی لیوان، خود را به دیگران معرفی کنند.
یکی از روشهای چاپ بر روی لیوان، چاپ لیوان حرارتی است که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و میتواند تصاویر را به بهترین شکل نشان دهد. چاپ لیوان حرارتی به خاطر جذابیت بالایی که دارد، بیشتر جلب توجه میکند و تأثیر آن بر افراد بسیار بالاست.
بهطورکلی لیوان ازجمله وسایلی است که همۀ مردم در محیط کاری یا در منزل از آن استفاده میکنند. هنگامی که افراد تصمیم میگیرند برای رفع خستگی خود یک لیوان چای یا قهوه بریزند، آرم روی لیوان را میبینند و تکرار هر روز این موضوع سبب میشود که آن برند در ذهنشان باقی بماند. ازجمله مزایای استفاده از لیوان برای تبلیغات بصری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
با توجه به اینکه لیوان یک وسیلۀ پرکاربرد است و همیشه مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند به خاطر این ویژگی، بیشتر در جلب نظر مشتریان مؤثر باشد.
یکی دیگر از مزایای لیوانهای تبلیغاتی طول عمرشان است. این وسیله که تا مدتها برای افراد قابل استفاده خواهد بود، تبلیغی طولانی مدت هم محسوب میشود.
نماد روی لیوان میتواند ناخودآگاه نظر فرد را به خود جلب کند و دیدن این نماد در جای دیگر به خاطر آشنا بودن آن جذابتر خواهد بود.
تبلیغات چاپ لیوان حتی میتواند موردتوجۀ سایر افراد هم قرار بگیرد و برای آنها جذابیت داشته باشد.
در این مطلب سعی داشتیم که بررسی کنیم آیا هنوز هم با تبلیغات بصری و محیطی میتوان بر افراد جامعه تأثیر گذاشت؟ با وجود اینکه روشهای بسیاری برای تبلیغات در دسترس است، اما راحتترین و نتیجهبخشترین روش با هزینۀ مقرونبهصرفه، تبلیغات بصری و محیطی است.
چاپ بنر و چاپ لیوان ازجمله روشهای مناسب و تأثیرگذار هستند که در این مطلب به شما معرفی کردیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد