محمد میربلوکی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: نباید تصور کرد خرید و فروش یک معادله ساده با قواعدی پیش و پا افتاده است. زمانی که مخاطب ما در ان عرصه، یک شرکت، کارخانه، موسسه خصوصی یا دولت و سازمان باشد، با تدوین استراتژیها و اهداف مواجه خواهیم بود. برخی تصور میکنند استراتژی فروش یک مطلوبیت است، اما باید بگویم که چنین تصوری صحیح نست. استراتژی فروش یک الزام است و با فقدان یا عدم تعریف دقیق آن، فروشنده با بحران مواجه خواهد شد. کمی سازی و کیفیت بخشی به حوزه فروش و اهداف آن، رمز موفقیت یک شرکت یا مجموعه در مواجهه با بازار محسوب میشود.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، شرکتها و موسسات به جای طرح پرسشهای هوشمندانهای که آنها را به سوی تدوین راهبردها و استراتژیهای فروش هدایت کند، بر روی حواشی یا تاکتیکهای فروش متمرکز میشوند. این در حالیست که هدف و استراتژی، به مراتب نسبت به تاکتیکها و روشهای فروش اهمیت بیشتری دارد. یک شرکت حتی اگر بهترین تبلیغات و تاکتیکها را در حوزه فروش در پیش بگیرد، اما فاقد استراتژی و اهداف مشخص باشد، قطعا در مسیر خود با مشکل مواجه میشود. این قاعده مکررا در بازارهای داخلی و بین المللی به اثبات رسیده و مقال نقضی نیز برای آن وجود ندارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد