جام جم آنلاین اصفهان؛ باتوجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، نمایشگاهها چه ظرفیتی به منظور تحقق این شعار دارند؟
خوشبختانه بار دیگر مسئولین نظام ضرورت پرداختن به موضوعات اقتصادی را به عنوان سرلوحه فعالیتهای کشور در سال جدید یادآور شدند و البته همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در بیانات آغاز سال جدید تأکید داشتند، جهش تولید بدون حضور، همکاری و درگیری محسوس مردم در فرایندها ممکن نخواهد بود. حضور هرچه پررنگتر مردم و درگیری بیشتر آنها در فعالیتهای مربوط به تولید، امکان تحقق جهش تولید را هرچه بیشتر خواهد کرد.
رهبری از تمامی گروههای برنامهریز، صاحب نظر و فعال اقتصادی خواستهاند به نوعی در این فرایند مشارکت کنند. از آنجا که نمایشگاهها به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، میتوانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ تولید ملی، معرفی و عرضه محصولات و خدمات داخلی و همچنین ایجاد زمینه برای تعامل و همکاری بین فعالان اقتصادی ایفا کنند، این ظرفیت به تمامی وجود دارد. به این ترتیب این بستر در حقیقت یکی از مسیرهای تحقق شعار سال خواهد بود. چرا که رسالت نمایشگاه هم در مسیر تشویق تولید و هم در جهت افزایش مشارکت مردم در فرایندهای اقتصادی تعریف شده است.
برگزاری نمایشگاههای تخصصی در حوزههای مختلف با تمرکز بر تولیدات داخلی، دعوت از شرکتهای دانشبنیان و فناور برای حضور در نمایشگاهها، ارائه تسهیلات و مشوقها به شرکتکنندگان در نمایشگاهها، برگزاری سمینارها و نشستهای تخصصی با هدف تبادل دانش و تجارب در زمینه تولید، استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ تولید ملی، بخشی از برنامههایی است که در راستای تحریک و تشویق تولید ملی در دستور کار داریم. در اغلب این مراحل عمده تمرکز ما به جلب حمایت از شرکتها و کسب و کارهای خرد است که عمدتا توسط مردم و بخش خصوصی اداره میشوند و تلاش میشود تا با جلب حمایت بخش دولتی امکانات لازم را در جهت توسعه و جهش کسب و کار در اختیار آنها قرار دهیم.
/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد