دولت سیزدهم با راهاندازی طرح شناسه کالا و کدرهگیری برای شناسایی کالاهای تقلبی وقاچاق در کشور قدم دیگری برای رونق صنعت لوازم خانگی برداشت. تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی امروز با استفاده ازخلاقیت، کسب دانش وتجربه درکناررشد فناوریها، اقدام به داخلیسازی حجم انبوهی از کالاهای لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا کردهاند. بنا به گفته امید فاضلینیا، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران درسال۱۴۰۱، تعداد ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه افزایش یافت، یعنی رشد ۱۸.۲درصدی در این زمینه رقم خورد. وی اعلام کرد: طبق سیاستگذاریها در دولت سیزدهم برای تولید لوازم خانگی درسال۱۴۰۳بر روی تولید ۲۲میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه برنامهریزی شده است و در صورت تحقق این امر، شاهد رشد ۱۵درصدی خواهیم شد. فاضلینیا با اشاره به آمارهای موجود صادرات لوازم خانگی میگوید: صادرات درسال گذشته،۴۰۰میلیون دلار رقم خورد که نشانگر افزایش کیفیت و تولیدات در قطعات و انواع لوازم خانگی است که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی داشته است. دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران خاطرنشان کرد که این آمارها در مقایسه با سال گذشته نشانگر رشد تولید است.وی با اشاره به اینکه لوازم خانگی ایران نسبت به لوازم خارجی ارزان قیمتتر است، میگوید: قیمت کالای ایرانی بسیار پایینتر از محصولات مشابه خود در سایر کشورهاست؛ در آمریکا به دلیل آزاد بودن بازار، قیمت محصولات لوازمخانگی بسیاربیشترازقیمت محصولات همرده درایران است.این مقام صنفی ادامه میدهد:این صنعت نیازمند حمایتهایی از طریق تخصیص بستههای حمایتی تولید و بسته حمایتی حوزه صادرات است تا بتواند هم در بخش کمیت و کیفیت تولید و نیز در بخش ارزآوری، عملکرد مثبتتری داشته باشد.