معاون استانداری تاکید کرد

لزوم پیشگیری از ایجاد کانون‌های گرد و غبار در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از ایجاد کانون‌های ریزگرد در استان و همچنین برخورد جدی با موارد جارسازی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۶۹۴۹

جام  جم آنلاین؛ طهماسب نجفی در جلسه امروز (۱۰ مرداد) کارگروه کاهش آلودگی هوای استان کرمانشاه ریزگردها را یکی از مهمترین عوامل آلاینده استان خصوصا در نواحی مرزی دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر کانون ریزگرد در استان نداریم، اما باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود. بدین معنا که تالاب و سراب‌های موجود در استان که مستعد تبدیل شدن به کانون ریزگرد هستند شناسایی شده و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای تامین آب آنها اقدام گردد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید به وظایف خود در جهت پیشگیری و مقابله با ریزگردها اقدام کنند و هرگونه کوتاهی به منزله ترک فعل خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از مواردی که منجر به آلودگی هوا می‌شود را جارسوزی دانست و اظهار کرد: جارسوزی در کنار آلودگی هوا، در برخی موارد منجر به سرایت آتش به مراتع و جنگل‌های اطراف می‌شود.

نجفی بر لزوم برخورد جدی با موارد جارسوزی تاکید کرد و افزود: کشاورزانی که نسبت به سوزاندن پس‌چَر مزارع خود اقدام می‌کنند مشخص هستند و باید با همکاری جهاد کشاورزی و محیط زیست به مراجع قانونی معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به معضل استفاده مازوت در برخی از صنایع و نیروگاه‌ها و آلودگی ناشی از آن نیز اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌ها موظفند در فصولی غیر از فصل سرما از گاز استفاده کنند و مازوت سوزی صرفا برای روزهای سرد زمستان که با ناترازی انرژی مواجهیم، مجاز است.

ثبت ۹ روز هوای غیراستاندارد در استان کرمانشاه

 سعید دزفولی‌نژاد سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت آلودگی هوای امسال استان ارائه کرد و گفت: در سال جاری بیشترین تعداد روزهای غبارآلود در سطح استان را در کنگاور و به میزان ۹ روز داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در شهر کرمانشاه و اسلام آبادغرب سه روز، در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب هفت روز، در پاوه پنج روز و در کنگاور نیز ۹ روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه، در سال گذشته نیز بیشترین تعداد روز با هوای غیراستاندارد مربوط به قصرشیرین به میزان ۴۳ روز بوده و در کرمانشاه ۱۹ روز، اسلام آبادغرب هفت روز، سرپل ذهاب ۱۷ روز، پاوه ۱۹ روز و کنگاور ۲۷ روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

وی درباره بالا بودن تعداد روز با هوای غیراستاندارد در کنگاور با وجود مرزی نبودن این شهرستان نیز اظهار کرد: به احتمال زیاد کانون‌های داخلی در استان‌های مرکزی کشور منشاء کاهش کیفیت هوا در این شهرستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها