به‌روز رسانی نقشه مناطق روستایی و شهری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از به روز رسانی نقشه تمام مناطق روستایی و ۱۰ شهر این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۸۵

به‌روز رسانی نقشه مناطق روستایی و شهری

به گزارش جام جم آنلاین،موسی عبادی اظهار کرد: نقشه‌های آماری ۱۰ نقطه شهری اردبیل در حال به‌روز رسانی است و در کنار آن پنج شهر آراللو، آلنی، بران علیا، زیوه و فیروزآباد در استان صاحب نقشه به روز خواهند شد.
وی با بیان اینکه بازنگری نقشه خلخال، مشگین‌شهر، گرمی، نیر و سرعین در قالب نقشه پارسل (بخش) نیز در دستور کار است، اضافه کرد: در مرحله اول نسبت به بازنگری نقشه این شهر‌ها اقدامات لازم از طریق شرکت‌های خصوصی واجد صلاحیت انجام می‌شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل حفظ و نگهداری و تعیین موقعیت دقیق ۳۵۰ نقطه ترازیابی در استان را جزو برنامه‌ها و دستور کار‌های سال‌جاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد و افزود: ۳۰۰ نقطه ترازیابی در سال ۱۴۰۲ طبق قرارداد منعقده با شرکت خصوصی واجد صلاحیت به اتمام رسیده و تحویل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شده است.
عبادی با بیان اینکه برنامه توسعه ایستگاه‌های دایمی تعیین موقعیت ماهواره مبنا در اردبیل اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این برنامه یک ایستگاه موجود به هشت ایستگاه در اردبیل ارتقا خواهد یافت و علاوه بر شهر اردبیل، ایستگاه‌های دایمی تعیین موقعیت ماهواره مبنا در شهر‌های بیله‌سوار، مشگین‌شهر، رضی، نمین، نیر و هشتجین و روستای آقا محمدبیگلو (انگوت) راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه در حال رایزنی هستیم تا گیرنده‌های مورد نظر در نقاط مشخص نصب و راه‌اندازی و ایستگاه‌های استان هم به سامانه ملی هدی متصل شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از داده‌های حاصل از این ایستگاه‌های برخط، می‌توان در پایش تغییرات پوسته زمین و حرکات تکتونیکی مربوط به آن، مطالعات مربوط به زمین لرزه و مدیریت بحران، تسریع در انجام طرح‌های عمرانی، نقشه برداری و مطالعات مختلف در زمینه هواشناسی، کشاورزی و به روز رسانی مرجع مختصات ملی استفاده کرد.
عبادی افزود: با راه‌اندازی ایستگاه‌های مورد نظر که با برنامه‌ریزی سازمان نقشه‌برداری کشور انجام می‌شود، تلاش بر این است در بخش نقشه‌برداری تحول اساسی ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها