پشت این استمرار و استقامت، گروهی از مدیران و نیروهای پرتلاش ایستادند؛ کسانی که بیوقفه پشتیبانی میکنند تا رادیو، همچنان صدای مردم باقی بماند. گفتوگو با علی خسروی، مدیر پشتیبانی و خدمات معاونت صدا، روایت صریح و صمیمی همین روزهای سخت و پرافتخار است؛ روزهایی که از دل بحران، مدیریت واقعی و جهادی بیرون میآید.
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، وقتی علی خسروی از ۱۳ دیماه ۱۴۰۲ به عنوان مدیر پشتیبانی و خدمات معاونت صدا آغاز به کار کرد، شاید تصور نمیکرد که در کمتر از دو سال، حوادث مختلف رخ دهد؛ خودش با لحنی صریح و صادقانه در این باره میگوید: «اتفاقاتی که شاید نباید در طول یک عمر برای یک مجموعه بیفتد، در همین یکسالونیم برای رادیو رخ داد. آتشسوزی، جنگ، شهادت رئیسجمهور و همراهان، و دو جشنواره بزرگ رادیویی، همگی در این بازه زمانی بود. ولی ما تلاش کردیم، ایستادیم و کار را زمین نگذاشتیم. من از دی ماه سال ۱۴۰۲ مشغول به خدمترسانی در رادیو هستم. شغل ما پشتیبانی است؛ یعنی همان کاری که شاید به چشم نیاید اما اگر نباشد، هیچ چیز پیش نمیرود. طی این مدت، رویدادهای بزرگی را پشت سر گذاشتیم؛ از آتشسوزی گرفته تا جنگ، شهادت رئیسجمهور و همراهان ایشان و البته دو جشنواره مهم در حوزه رادیو.»نقش او و تیمش در بحران جنگ ۱۲ روزه، از آن بخشهایی است که شاید هیچوقت روی آنتن نیاید، اما ستون اصلی پخش و تولید در همان روزها بود.
خسروی با تأکید میگوید: «در ماجرای جنگ ۱۲ روزه، ما وظیفه ترابری و سرویسدهی به همکاران را داشتیم. سیستم حملونقل شهری با کندی پیش میرفت و ما باید تضمین میکردیم که تهیهکنندگان، گویندگان و همکاران فنی به موقع سر کار برسند. همچنین تأمین سه وعده غذایی کامل در تمام این ۱۲ روز به عهده ما بود. همکاران ما در نقاط مختلف مستقر بودند و ناچار بودیم با برنامهریزی دقیق، خودروها را به صورت هدفمند برای جابهجایی و خدماترسانی استفاده کنیم.»
خسروی درباره اینکه در حوزه خرید و تأمین تجهیزات چه روندی را دنبال کردند، بیان میکند: «تمام خریدهای ما، بهویژه خریدهای پرهزینه، به سامانه «ستاد ایران» منتقل شده تا شفافیت، کیفیت بالا و قیمت پایین را تضمین کنیم. به عنوان مثال، در یکی از پروژههای خرید تجهیزات با همان بودجه تخصیص یافته به جای تعداد برآورد اولیه، توانستیم دو برابر آن را تهیه کنیم یا شب عید نیز خرید تجهیزات را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کردیم، حتی خرید اقلام پذیرایی را نیز از همین سامانه انجام میدهیم. همچنین بخش پشتیبانی در جشنواره رادیو اقدامات ویژه داشت. با برنامهریزی دقیق امسال با همکاری مدیر کل مالی واداری معاونت صدا آقای امیر بیات، پذیرایی را به داخل ساختمان شهدای رادیو منتقل کردیم. تجهیزات لازم را خودمان خریدیم و کل هزینه پذیرایی کاهش چشمگیری داشت. آن هم با وجود افزایش تعداد مهمانان!»
وی در پاسخ به این سوال که در شرایط بحرانی مثل جنگ، بهعنوان مدیر پشتیبانی دچار اضطراب نشدید؟ میگوید: «اگر بگویم نه، دروغ گفتهام؛ اما موفق شدم بر اضطرابم غلبه کنم. تلفنم ۲۴ ساعته روشن بود؛ حتی خانوادهام میگفتند بهتر است همان سر کار بمانی! پیش از این، ۱۶ تا ۱۷ سال در معاونت سیاسی بودم و در مجموع ۲۳ سال است که در سازمان صداوسیما خدمت میکنم.»
خسروی با بیش از ۲۳ سال سابقه در سازمان و سالها در معاونت سیاسی، اما حالا به صدا دل بسته است. وی درباره اینکه معاونت صدا چطور توصیف میکند، میگوید: «اینجا یک آرامش عجیب دارد. بزرگترین حسن معاونت صدا وجود همین فضای آرام است. آقای بخشیزاده (معاون صدا) و آقای بیات (مدیرکل مالی واداری ) این فضا را ایجاد کردند. شاید درآمد در رادیو کم باشد،ولی آرامش حاکم است. از من بارها خواستهاند برگردم به معاونت سیاسی، اما دیگر نمیروم. تازه فهمیدم که میشود در آرامش هم کار کرد.»
وی در پایان، از همکارانش با احترام یاد میکند و میگوید: «کسانی که در رادیو ماندهاند، فقط برای پول کار نمیکنند. با دل و جان کار میکنند. همهچیز صمیمانه است. و برای من، این یک تجربه انسانی و حرفهای بینظیر است.»
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رومینا سالک، قهرمان اسکیت جهان در گفتوگو با «جامجم»:
استاد مدیریت دانشگاه تربیت مدرس در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد