
به گزارش جام جم آنلاین همدان، مرتضی حضرتزاده، با تشریح ضرورت اجرای این پروژه گفت: محدوده مذکور به دلیل وجود زیرگذر و عدم امکان عبور عرضی و نیز سرعت بالای خودروهای عبوری یکی از پرترددترین بخشهای شهر و از نقاط حادثهخیز عبور عابران پیاده است که این امر نیاز به ایجاد یک پل ایمن را به یک ضرورت جدی تبدیل کرده است، لذا شهرداری منطقه یک حسب وظیفه ذاتی خود در خصوص ایمن سازی معابر و تسهیل رفت و آمد شهروندان عزیز همدانی احداث این پل را در قالب یک قرارداد BOT (ساخت، بهرهبرداری و واگذاری) به سرمایهگذار واگذار نموده است.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان، در ادامه افزود: در این قرارداد در ابتدای امر رفع معارضات، مانند شبکههای توزیع برق، آب و ... بر عهده شهرداری و احداث و بهرهبرداری از پل تا مدت 15 سال به عهده سرمایهگذار بوده و این سرمایه گذار از محل تبلیغات روی پل نسبت به بازگشت سرمایه خود اقدام خواهد نمود. بدین ترتیب و با استفاده از این روش واگذاری، شهرداری منطقه یک همدان با هزینه کرد حدود 60 میلیارد ریالی جهت رفع معارضات و با جذب سرمایه تقریبی 80 میلیارد ریالی برای احداث پل توسط سرمایهگذار، صرفه حویی حدود 60 درصدی در هزینههای عمرانی-ترافیکی خود در این پروژه به عمل آورده است.
امیر بهرامی شرافت، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان نیز با اشاره به احداث 5 دستگاه پل عابرپیاده در این قرارداد توسط سرمایهگذار افزود، جانمایی این پلها توسط شورای هماهنگی ترافیک استان و با توجه به نرخ تصادفات و نیاز محل انجام شده است که تاکنون تعداد 2 دستگاه از این پلها در بلوارهای ولایت و فاطمیه نصب و مورد بهرهبرداری قرار گرفته و این پل سومین پل موضوع این قرارداد است که به بهرهبرداری خواهد رسید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سفیر کشورمان در عشقآباد در گفتوگو با «جامجم» ابعاد مختلف سفر رئیسجمهور به ترکمنستان و قزاقستان را تشریح کرد
همزمان با موافقت معاون رئیسجمهور با اهدای عضو ۲ فرزندش،در گفتوگو با دکتر امید قبادی، نایبرئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، چالشهای این حوزه را بررسی کردیم
بررسی شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی از زبان اسماعیل حلالی