رئیس اداره امور مالیاتی ساوه‌گفت:

اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار برای خط انتقال آب ساوه

رئیس اداره امور مالیاتی ساوه‌گفت:هزار میلیارد ریال از محل مالیات تبصره ۱۰۰ برای اجرای طرحهای عمرانی این شهرستان اختصاص یافت‌که ۸۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای خط انتقال آب‌است
کد خبر: ۱۵۳۵۳۹۸

 

وی با اشاره به آمار عوارض ارزش افزوده افزود: سهم شهرستان ساوه از عوارض ارزش افزوده تا پایان آبان‌ماه امسال بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است

ابوالقاسمی ادامه داد: مجموع عوارض واریزی در هشت‌ماهه سال جاری به ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال رسیده که این رقم تقریباً با کل عوارض توزیعی سال گذشته که ۱۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بوده، برابری می‌کند

رئیس اداره امور مالیاتی ساوه همچنین به پروژه‌های «نشان‌دار کردن مالیات» اشاره کرد و گفت: امسال سه پروژه مهم در این حوزه تعریف شده که شامل خط انتقال آب به ساوه و تکمیل مجموعه ورزشی شهید چمران است

ابوالقاسمی گفت: از محل مالیات تبصره ۱۰۰، حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خط انتقال آب و ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار به پروژه شهید چمران اختصاص یافته که در مجموع معادل حدود یک هزار میلیارد ریال است

وی افزود: این پروژه‌ها صرفاً متعلق به ساوه نیستند و مؤدیان مالیاتی از سایر استان‌ها نیز مالیات خود را برای اجرای این طرح‌ها اختصاص داده‌اند

ابوالقاسمی با تأکید بر اهمیت رسیدگی تخصصی پرونده‌های مالیاتی گفت: وصول مالیات صرفاً مبتنی بر اظهار مؤدیان نیست، بلکه فرآیند حسابرسی مالیاتی نقش اصلی را ایفا می‌کند

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ اظهارنامه مالیاتی دریافت شد که ۲۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مالیات ابرازی داشت، در حالی که کل مالیات‌های مستقیم وصول‌شده در این سال به حدود ۸۱ هزار میلیارد ریال رسید

وی اضافه کرد: در هشت‌ماهه امسال نیز بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شده که بخش عمده آن حاصل تشخیص و رسیدگی همکاران سازمان امور مالیاتی بوده است

رئیس اداره امور مالیاتی ساوه درباره حمایت از مؤدیان اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای حمایت از مؤدیان، از ظرفیت‌های قانونی از جمله بخشودگی جرایم طبق ماده ۱۹۱ استفاده می‌کند

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نیروی انسانی گفت: در حال حاضر اداره امور مالیاتی ساوه ۷۶ نفر نیرو دارد که شامل ۶۰ نفر در بخش مالیاتی، ۱۳ نفر ستادی و اداری و ۳ نفر خدماتی است

ابوالقاسمی همچنین به فرسودگی ساختمان‌های اداری اشاره کرد و بیان داشت: ساختمان شماره یک اداره که در سال ۱۳۵۲ ساخته شده، بسیار قدیمی است و ساختمان شماره دو نیز پاسخگوی نیازهای فعلی نیست

وی افزود: به همین منظور پروژه احداث ساختمان جدید اداره امور مالیاتی در زمینی به مساحت بیش از ۴۵۰۰ مترمربع در ابتدای ورودی شهرک صنعتی فجر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حداکثر ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد

وی با اشاره به کاهش ارجاع پرونده‌ها به گروه رسیدگی ویژه تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۸ پرونده بزرگ و شاخص به تهران ارجاع شد که این رقم در سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده به ۱۲ پرونده کاهش یافته است

 

newsQrCode
برچسب ها: اعتبار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها