مرغ همسایه و کوتاهی صاحبخانه

ما خبرنگارها از اخبار جدا نمی‌شویم؛ حتی اگر در سفر باشیم یا سوژه‌ها سراغمان می‌آید یا خودمان از زیر سنگ هم شده اخبار روز را پیدا می‌کنیم. روی تخت هتل دراز کشیده‌ام و خسته از گشت و گذار روزانه در شهر مقصد سفرم، تلویزیون را روشن می‌کنم تا اخبار ساعت 10 را بشنوم. شبکه یک.... شبکه دو.... شبکه سه.... هیچ کدام تصویری ندارد. بقیه دگمه‌ها را هم فشار می‌دهم که ناگهان تصویر مثل آیینه، روشن و شفاف می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۸۰۱
مرغ همسایه و کوتاهی صاحبخانه

نمی‌دانم دقیقا کدام دگمه را زده‌ام اما شبکه‌ای خارجی را گرفته‌ام که مراسم عروسی زوجی را نشان می‌دهد و مجری به زبان انگلیسی درباره چند و چون آن توضیح می‌دهد.

باز هم شبکه را عوض می‌کنم چند شبکه خبری خارجی دیگر هم پیدا می‌کنم که تصویرشان هیچ مشکلی ندارد. دست آخر با مسوول هتل تماس می‌گیرم و جریان را توضیح می‌دهم. از ا و می پرسم در هتل شما شبکه‌های ایران قابل دریافت نیست؟ به شوخی می‌گوید :«حالا که تا اینجا تشریف آورده‌اید دیگر شبکه ایرانی نگاه نکنید!» ساعت به 10 و 30 دقیقه رسیده است.

اخبار شبکه3 را از دست داده‌ام. پیشتر هم از چند نفر از دوستانم شنیده بودم که با مشکلی مشابه مواجه شده‌اند و در برخی هتل‌های به قول خودشان «باکلاس»، فقط شبکه‌های خارجی را تماشا کرده‌اند، چون امکانی همچون یک آنتن ساده هم برای دریافت شبکه‌های داخلی در هتل مهیا نیست.

منظورمان این نیست که چرا می‌شود شبکه‌های خارجی را در برخی هتل‌ها دید و به قول آیت‌الله مدرس، قرار نیست اگر یکی از دست‌هایمان قطع شده، آن دست دیگر را هم برای ایجاد تعادل و مساوات قطع کنیم؛ یعنی نمی‌خواهیم پیشنهاد کنیم چون شبکه‌های داخلی در برخی هتل‌ها قابل دریافت نیست، شبکه‌های خبری خارجی در هتل‌ها هم قطع شود.

طبیعی است که برای حفظ گردشگران خارجی باید به حقوق مهمان‌هایمان احترام بگذاریم و یکی از آن حقوق، این است که آنها بتوانند روی صندلی راحتی اتاق هتلشان لم بدهند و به اخباری که به زبان بین‌المللی پخش می‌شود گوش کنند و چه بهتر که فرصتی فراهم کنیم تا شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم خودمان را هم ببینند اما مسلما احترام به حقوق مهمان‌ها، ربطی به پایمال کردن حقوق ایرانی‌هایی ندارد که ترجیح داده‌اند به جای خارج‌گردی، پولشان را در کشور خودشان خرج کنند و حق دارند اخبار کشورشان را در هتل محل اقامتشان به زبان پارسی بشنوند و برنامه‌های مورد علاقه‌شان را از شبکه‌های داخلی دنبال کنند، بویژه آن‌که امروزه با گسترش فناوری‌های دیجیتال و راه‌اندازی شبکه‌های مختلف صداوسیما، حق گردشگر ایرانی است که در هتل محل اقامت خود بتواند از برنامه‌های متنوع این شبکه‌ها بهره بگیرد.

نکته‌ای که باید از سوی مسوولان گردشگری کشور مورد بازرسی قرار گیرد و هتلداران را ملزم به ارائه خدمات بهتر به مسافران کنند.

مریم یوشی‌زاده - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد میرزایی
-
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
۰
۰
من فكر می كنم نویسنده یادداشت صرفا از دید خودش این یادداشت را نوشته برای اینكه بسیاری از گردشگران چه داخلی و یا خارجی سعی می كنند مدت زمانی كه در سفر هستند را به دور از هرگونه اخبار سپری كنند و از سفرشان لذت ببرند بنابراین فكر كنم كه نویسنده واقعا فقط به خود و همكارانش همه مسایل را بسط داده است.ارادتمند

نیازمندی ها