سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

کاهش تلفات حوادث رانندگی در نوروز 92

پراید؛ عامل بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با اشاره به افزایش 11 درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین کشته‌های تصادفات در نوروز امسال مربوط به خودروی پراید بوده است.
کد خبر: ۵۵۲۰۱۳

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تعداد کشته‌های سرصحنه تصادفات در نوروز امسال 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، مشهد مقدس پرترددترین شهر در نوروز امسال بوده و بیشترین سفرها نیز به استان مازندران انجام شده است.وی با اشاره به این‌که بیشترین حجم تردد در محورهای کشور در آزادراه‌های تهران ـ کرج و تهران ـ قم ثبت شده است، افزود: خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب مردم سرعت متوسط در جاده‌های کشور در نوروز امسال کاهش داشته است.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: فارس، اصفهان و مرکزی پرتصادف‌ترین استان‌های کشور و خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کم‌تصادف‌ترین استان‌های کشور در ایام نوروز بوده است.وی با اشاره به این‌که در میان شهرها بیشترین تصادفات درون شهری متعلق به شهر «تهران» بوده است، تاکید کرد: در عین حال بیشترین کاهش تصادفات در استان‌های خوزستان، لرستان و مازندران ثبت شده که این استان‌ها توانسته‌اند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیشترین کاهش تصادفات را داشته باشند.

وی میانگین سنی رانندگانی را که در نوروز امسال تصادف کردند، 36 سال دانست و گفت: بیشترین واژگونی‌ها متعلق به رانندگان بالای 40 سال، بیشترین سبقت و انحراف به چپ متعلق به رانندگان 30 تا 40 سال و بیشترین سرعت غیرمجاز متعلق به جوان‌ها یعنی افراد زیر 30 سال بوده است.رئیس پلیس راهور ناجا به مهم‌ترین علت تصادفات نوروزی نیز اشاره کرد و توضیح داد: خستگی و خواب آلودگی منجر به واژگونی با 38 درصد، تجاوز به چپ با 22 درصد و سرعت غیرمجاز با 20 درصد مهم‌ترین علت تصادفات نوروز امسال بوده است.

انتقاد از بی‌توجهی خودروسازان به مصوبات دولت

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز با اشاره به بی‌توجهی خودروسازان به استانداردهای یورو 4 گفت: تاکنون خبری از شماره‌گذاری خودروهای نو با استانداردهای یورو 4 دریافت نکرده‌ایم و این نشان می‌دهد خودروسازان برای مصوبات دولت تره هم خرد نمی‌کنند.

به گزارش مهر، وحید نوروزی با بیان این‌که قرار بود سازمان محیط زیست فقط به خودروهایی مجوز پلاک‌گذاری دهد که استاندارد یورو 4 داشته باشند و به خودروهای یورو 2 مجوز پلاک‌گذاری ندهند، افزود: خودروسازان با قدرت بالا و نفوذ زیاد مانع پیشرفت یورو 2 به یورو 4 شده‌اند و سه سال زمان برای خود خریده‌اند در حالی که زیرساخت‌های لازم را برای ارتقای کیفیت خودروها فراهم نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها