فتحالله امی درباره کاهش مدت اعتبار معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر اظهار داشت: معاینه فنی خودروهای نو یک استاندارد جهانی دارد و باید مورد رعایت قرار گیرد.
مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا با اعلام اینکه خودروهای نو در کشور با هم متفاوت است، افزود: در کشور در کنار خودروهای صفر کیلومتر داخلی، خودروهای صفر کیلومتر وارداتی نیز تردد میکند، بر همین اساس نمیتوان در اینباره تصمیم کلی اتخاذ کرد.
وی متذکر شد: در این باره باید بررسیهای کارشناسانه صورت گیرد و سازمان محیط زیست در نهایت نتیجه را اعلام نظر کند.
مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا ابراز داشت: درباره افزایش مدت اعتبار معاینه فنی خودروها به پنج سال، مجلس شورای اسلانی، یک جا تصمیم گرفته و موضوع را به همه خودروها جامعیت داده است.
امی بیان داشت: مدت اعتبار معاینه فنی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل در کشورهای مختلف، متفاوت است.
به گفته وی، در کشور آلمان خودرویی که بیش از صدهزار کیلومتر تردد میکند از رده خارج، محسوب میشود و یا به سایر کشورها منتقل میگردد.
این کارشناس ارشد محیط زیست افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور، تصویب و اجرای قانون پنج ساله معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر، اشتباه بوده است. وی با تأکید بر ضرورت تغییر معاینه فنی خودروها، خاطرنشان کرد: این قانون باید تغییر کند. (فارس)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با گردآورنده کتاب «قصه جریحهدار شد» مطرح شد
ناصر ابراهیمی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛
گفتوگو با محمد خیراندیش در حاشیه اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از تولید یک برنامه نخبگانی میگوید