در متن این جوابیه آمده است که هماکنون 1200 مدرسه استثنایی و بیش از هزار مرکز ضمیمه برای دانشآموزان استثنایی تشکیل شده است و این مدارس از نظر ساختمانی در رتبه اول آموزش و پرورش قرار دارند.
همچنین در سال 92، برای سرویس رفت و آمد دانشآموزان مدارس استثنایی و تهیه تجهیزات توانبخشی ویژه این دانشآموزان، تدابیر خاصی اندیشیده شده و اعتبارات بسیار مناسبی برای این منظور به سازمان و ادارههای کل آموزش و پرورش استثنایی تعلق گرفته است.بر اساس جوابیه سرپرست مرکز اطلاعرسانی سازمان آموزش و پرورش دانشآموزان استثنایی، امسال با حمایت نمایندگان مجلس، مبلغی به اعتبارات این سازمان اضافه شده است.البته این مرکز اطلاعرسانی تاکید کرده است که باید قوانین جامع حمایت از معلولان و بویژه کودکان اسثنایی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود. اگرچه تصویب این قانون در سال 83 و پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق معلولان، گامهای ارزندهای در این زمینه محسوب میشود، اما باید در زمینه تدوین سایر قوانین و اجرایی کردن قوانین مصوب و تخصیص اعتبارات بیشتر، اقدام شود.همچنین این سازمان درباره انتقادهایی که از کمبود امکانات آموزش تلفیقی یا همان تحصیل دانشآموزان استثنایی در مدارس عادی مطرح میشود، عنوان کرد که در سند برنامه پنجم توسعه در بند 19 با صراحت «منعطفسازی مدارس و گسترش اجرای برنامههای تلفیقی و فراگیر» به وزارت آموزش و پرورش تکلیف شده است و از طرف دیگر، سند برنامه درسی ملی نیز بر این روش تاکید فراوانی دارد.اجرای برنامه آموزشی تلفیقی و فراگیر از جمله برنامههای اصلی و اساسی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و تمام تلاش دستاندرکاران این خواهد بود که این برنامه بهصورت گسترده و مطلوب به اجرا گذاشته شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت