رئیس راهور تهران خبر داد

تهرانی‌ها عامل40 درصد ترافیک در تعطیلات‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این‌که 30 درصد ترافیک کشور در تهران است گفت: در تعطیلات 40 درصد ترافیک محورهای مواصلاتی مربوط به تهرانی‌هاست.
کد خبر: ۶۵۱۷۹۲
تهرانی‌ها عامل40 درصد ترافیک در تعطیلات‌

سردار حسین رحیمی در مراسم طرح استقبال از بهار در مراکز معاینه فنی تهران با تاکید بر این‌که تلاش ویژه‌ای را در خصوص فرهنگ‌سازی ترافیکی آغاز کرده‌ایم، افزود: در بحث آموزش عابران پیاده تلاش کرده‌ایم تا آموزش لازم به آنها ارائه شود. در کنار این امر علاوه بر بحث‌های برخوردی،‌ موضوع ارتقای فرهنگ رانندگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین موضوع در استفاده از خودرو، ایمنی است،‌ افزود: متاسفانه بسیاری از مردم از این امر غافل هستند و به آن توجهی نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آستانه نوروز از تهرانی‌ها خواست به فکر سلامتی و ایمنی خودروهای خود باشند، چرا که آمارها نشان می‌دهد تنها در تهران بزرگ 10 درصد تصادفات ناشی از نقص فنی خودروهاست.

رحیمی ادامه داد: این رقم در حالیست که سرعت خودروها در تهران خیلی بالا نبوده و در محورهای برون شهری با افزایش سرعت،‌ حوادث ناشی از نقص فنی افزایش می‌یابد.

به گفته وی، بسیاری از رانندگانی که خودروی آنها نقص فنی داشته و تصادف کرده‌اند، به هیچ عنوان در جریان نقص فنی خودروی خود نبوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر این‌که قطعا پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران برخورد می‌کند، تصریح کرد: اخیرا با هماهنگی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها، شهروندان را از اتمام معاینه فنی‌شان به صورت پیامکی مطلع می‌کنیم.

رحیمی به ترافیک شب عید اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیک در پایتخت در آستانه نوروز حدود 10 درصد و در اطراف مراکز خرید حدود 30 درصد افزایش داشته است که پلیس با آمادگی 75 درصدی در این خصوص ترافیک شب عید را کنترل می‌کند.

وی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌سواران نیز افزود: در کنار ستاد ترخیص، یک مرکز شماره‌گذاری موتورسیکلت راه‌اندازی شده است و بزودی نیز یک مرکز صدور گواهینامه در کنار آن احداث خواهد شد که به این ترتیب تلاش‌ خواهیم کرد قانونمندی را به موتورسواران پایتخت بازگردانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها