به گزارش شبکه خبر، در این نشست، مهندس ضرغامی، رئیس رسانه ملی، با اشاره به جایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزش های متعالی دین و تربیت آحاد مردم براساس این آموزههاست.
ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت افزایی و عمق بخشی به اعتقاد و دانش دینی مردم، استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، «اقناع» به جای «اغوا»، مناسک سازی، نوآوری، پدیده سازی و استفاده از پژوهشها و نظرسنجی های دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامه ریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیت های سازمانی و برون سازمانی در عرصه دینی تأکید کرد.
رئیس سازمان صدا و سیما، کمک به اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را از جمله وظایف اصلی رسانه ملی در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه فقط به اطلاع رسانی، محدود نمی شود، بلکه آماده سازی افکار عمومی، خنثی سازی عملیات روانی دشمن و برنامه ریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاست های مصوب از جمله اولویت های برنامه سازمان رسانه ملی است. رسانه های مکمل نیز به متن نیز بپردازند و از حاشیه پردازی پرهیز کنند.
ضرغامی، «مقاوم سازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامه ها و اقدامات قوای سه گانه بر عهده رسانه ملی است که باید با همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد