به گزارش جام جم آنلاین از حوزه ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مهندس عزت الله ضرغامی رییس رسانه ملی در سیو ششمین نشست سراسری افق رسانه با موضوع «دین در رسانه»، سیاستهایی چون؛ «پاسخ به شبهات» و پرهیز از «شبهه زایی» در طرح موضوعات معارفی؛ تقویت کارکرد دین در زندگی فردی و آرامش روحی و روانی جامعه؛ توانمندی دین در پاسخ به نیازها، خرافه زدایی و مبارزه با تحریف در معارف دینی؛ نوآوری و پدیدهسازی در برنامههای دینی؛ تربیت مشاوران و کارشناسان معارفی آشنا به قواعد رسانه برای همهی ساختارهای رسانهای؛ جایگاه برجسته روحانیت در ترویج دین، حساسیت وظیفه تهیهکنندگان و رؤسای گروههای معارف؛ بیان احکام و معارف دینی به زبان ساده و مناسب با ظرفیت مخاطبان انبوه به ویژه در مستحبات؛ تفکیک میان رفتار ناصواب دینی از روی ناآگاهی و جهل عوام و رفتار برنامهریزی شده دشمنان آگاه در شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی را از جمله ضرورتهای حوزه تولید و تأمین برنامههای معارفی دانست.
رییس سازمان صدا و سیما با تشریح وظایف رسانه ملی در سال «اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی» برای تحقق اهداف نظام گفت: توجه به توانمندی داخلی و معرفی ظرفیتهای ناشناخته کشور؛ در حوزههای تولید و خدمات، از اولویتهای رسانه ملی است و موضوعاتی چون تبیین الگوی مصرف؛ سادهزیستی و دوری از تجمل و اشرافیگرائی؛ ازدواج ساده؛ الگوسازی از چهرههای مبتکر؛ مولد و کارآفرین، آموزش مهارتها معرفی و ارزشگذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه ترویج فرهنگ کار و مشارکت در امور خیریه از اهمیت بیشتری در حوزه فرهنگ و اقتصاد برخوردار است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد