4 کانون بحران زا در همسایگی رژیم اشغالگر صهیونیستی کدامند؟

«دره جهنم»، مرکز آموزش داعشی ها در لبنان

طرابلس لبنان در آستانه انفجار امنیتی

تروریست ها از لانه بیرون آمده اند

بدنبال تحولات امنیتی درعراق و جنایات گروه تروریستی تکفیری داعش، اوضاع امنیتی در شمال لبنان بویژه طرابلس نگران کننده شده و در آستانه انفجار امنیتی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۹۱۶۳۱
تروریست ها از لانه بیرون آمده اند

منابع خبری لبنانی تاکید کردند که اوضاع طرابلس معروف به پایتخت شمالی لبنان رفته رفته به نقطه صفر بازمی گردد و نشانه های درگیری های مسلحانه و هرج و مرج آشکار شده است.

تعرض و حمله به نیروهای ارتش لبنان با کاشتن بمب در مسیر گشتی ها و یا پرتاب نارنجک به مراکز و ایست و بازرسی ها، سخنان تحریک آمیز علیه ارتش و دستگاه های امنیتی و بیدار شدن باندهای تروریستی تکفیری از جمله نشانه های انفجار امنیتی در شمال لبنان عنوان شده است.

ارتش لبنان در طرابلس یک تبعه این کشور که پرچم های داعش را توزیع می کرد، بازداشت کرده است.

ارتش و نیروهای امنیتی لبنان همواره از سوی گروه های تروریستی تکفیری و جریان های سلفی لبنان تهدید می شوند و از آنها به عنوان «ارتش صلیبی»، «جنود کفار» و اخیرا «ارتش نوری المالکی» یاد می کنند.

با اجرای برنامه امنیتی به درگیری های مسلحانه چندین ماهه طرابلس که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، پایان داده شد و دو ماهی بود که آرامش به شمال لبنان بازگشته بود اما با تحولات عراق و جنایات داعش، باردیگر عناصر خفته تروریستی تکفیری در این منطقه لبنان فعال شده و حملات خود را به ارتش و نیروهای امنیتی از سر گرفته اند.

چند روزی است که طرفداران گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش با پرچم های این گروه ها در خیابان های طرابلس راهپیمایی می کنند و علیه محور مقاومت و بویژه حزب الله و نیروهای امنیتی و ارتش لبنان شعار می دهند.

شیخ «داعی الاسلام الشهال» موسس جریان سلفی در لبنان، شیخ «سالم الرافعی» از شیوخ تندرو، «خالد الضاهر» و «محمد کباره» عضو حزب جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» و ازنمایندگان پارلمان لبنان در اظهاراتی رسانه ای و تلویزیونی هشدار داده اند که اگر زندانیان گروه های تروریستی تکفیری آزاد نشوند، لبنان را به موصل و عراق دوم تبدیل می کنند.

روزنامه لبنانی الاخبار، بازداشت باندها و عناصر خفته تروریستی تکفیری که برای اقدامات تروریستی آماده شده بودند از جمله در شهرک های شمالی القلمون و فنیدق عکار و درگیری های رو به افزایش شخصی و خانوادگی را از دیگر نشانه های از سرگیری درگیری های مسلحانه و فتنه انگیزی در شمال لبنان دانست.

دیروز در منطقه باب التبانه طرابلس عناصری مجهول بمبی دستی را به سوی یک قهوه خانه پرتاب کردند که به مجروح شدن سه تبعه سوریه و یک لبنانی منجر شد و بهانه آنها این بوده است که مشتریان در حال روزه خواری هستند.

در طرابلس همچنین دو گروه با چاقو و قمه با یکدیگر درگیر شدند که به زخمی شدن تعدادی منجر شد و بعداز دخالت نیروهای ارتش این درگیری فیصله یافت.

چند بمب کار گذاشته شده در مناطق مختلف طرابلس از جمله زیر خودروها و پل ها هم قبل از انفجار توسط نیروهای ارتش لبنان کشف و خنثی شدند.

شرایط امنیتی رو به بحران شمال لبنان بویژه طرابلس موجب شد تا «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان مداخله کند و با گروهی از اعضای هیات علمای مسلمین لبنان به ریاست شیخ «مالک جدیده» و با حضور شیخ «سالم الرافعی» امام مسجد التقوی طرابلس دیدار و گفت وگو کند.

المشنوق قبلا تاکید کرده بود که به هیچ طرفی اجازه نمی دهد در لبنان فتنه و آشوب ایجاد و لبنان را به عراق دوم تبدیل کنند.

وی در عین حال قول داد تا وضعیت زندانیان رومیه را بررسی و برای آزادی زندانیانی که گناهکاران نیستند، تلاش کند.

حضور ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای کنترل اوضاع مناطق شمالی لبنان از جمله طرابلس گسترده شده و تعداد ایست و بازرسی ها افزایش یافته است و خودروها به دقت بازرسی و هویت عابران و سرنشینانان خودروها با حساسیت و دقت بررسی می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها