کمبود پزشک در مناطق محروم استان زنجان

در حالی از اجرای طرح سلامت در کشور چندماهی می‌گذرد که مردم شهرستان‌های طارم، ماهنشان و خدابنده و برخی مناطق محروم استان زنجان همچنان با مشکل کمبود و نبود پزشک حتی پزشک عمومی در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی محل زندگی مواجه هستند و تلاش‌ها برای رفع این مشکل نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.
کد خبر: ۶۹۳۲۱۶

مردم این مناطق مجبورند برای مراجعه به پزشک ، مسافتی را طی کنند تا در مرکز استان ویزیت شوند که این رفت و آمدها علاوه بر این‌که هزینه و خطرات بسیاری را پیش روی بیماران قرار می‌دهد، موجب ازدحام در مطب‌های مرکز استان نیز شده است.

عضو شورای شهر چورزق با انتقاد از کمبود پزشک در درمانگاه این شهر گفت: مردم شهرستان طارم بویژه بخش چورزق در حالی در تلاش برای شبانه روزی کردن درمانگاه هستند که درمانگاه این بخش پزشک ندارد.

محمد محمدی با بیان این‌که طرح پزشک پیشین به پایان رسیده و درمانگاه این بخش بدون پزشک مانده است، در گفت‌و‌گو با مهر افزود: در چنین شرایطی شبکه بهداشت شهرستان طارم به‌صورت یک روز در میان پزشک عمومی را در هر یک از درمانگاه‌ها مستقر کرده و حتی شخص رئیس شبکه بهداشت شهرستان، بعضی شیفت‌ها را شخصا در درمانگاه‌ها طبابت می‌کند.

حسن​رضا بیگدلو، عضو شورای اسلامی استان زنجان و عضو شورای شهر زرین‌رود نیز با بیان این‌که کمبود پزشک از مشکلات دیرینه شهرستان خدابنده است، گفت: کمبود پزشک در منطقه خدابنده همواره مشکلات زیادی را برای اهالی این شهر ایجاد کرده است.

محسن علیمردانی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز با اذعان به کمبود پزشک در برخی مناطق استان زنجان تصریح کرد: توزیع پزشکان در مناطق نیاز به مدیریت دارد و اگر کمبود پزشک در مناطق محروم حل شود، حجم مشکلات هم کاهش می‌یابد. در همین حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: کمبود پزشک در این استان با اجرای بسته‌های طرح تحول نظام سلامت برطرف می‌شود.علیرضا بیگلری با اشاره به این‌که این معضل فقط به استان زنجان اختصاص ندارد و یک موضوع گسترده در سطح ملی است، یادآور شد: متاسفانه پایین بودن دستمزد پزشکان موجب شده این قشر زحمتکش جامعه رغبت چندانی برای ماندگاری و ارائه خدمات مناسب به بیماران در مناطق محروم نداشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که دراجرای طرح تحول نظام سلامت به چگونگی پرداختی و ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق مختلف توجه خاصی شده است، افزود: اکنون 30درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور بدون پزشک عمومی است و در این استان نیز شهرهای طارم، ماهنشان و خدابنده با کمبود پزشک مواجه است که تغییر در وضع پرداختی‌ها، این معضل را به حداقل کاهش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها