افزایش سرقت خودرو در فرانسه به یک مشکل برای دولت این کشور تبدیل شده است و افرادی که در این کار هستند بسیار حرفه ای شده اند.
به عنوان مثال آنها در مواردی خود را به مریضی یا مستی می زنند و شب جلوی خودروها را می گیرند و هنگامی که راننده برای کمک به آنها بیرون می آید دزد دیگر که در آن دست خیابان منتظر ایستاده است سوار بر ماشین می شود و با ماشین فرار می کند.به عبارت دیگر تنها چند ثانیه بی دقتی کافی است تا یک نفر خودروی خود را از دست دهد.
سارقان در چارچوب گروهی سازماندهی شده، خودروها و قطعات یدکی خودرو را می دزدند.
بیشتر خودروهایی که آنها سرقت می کنند به کشورهای شمال آفریقا یا کشورهای اروپای شرقی به ویژه لهستان و صربستان فروخته می شود.
شیوه صادر کردن خودروی های دزدی نیز به این صورت است که قبل از فروخته شدن در کشورهای شمال آفریقا و اروپای شرقی، رنگ و شکل آنها را تغییر می دهند.
مقامات فرانسوی برای مبارزه با این معضل ترفندی را ابداع کرده اند و آن قرار دادن نوعی «جی پی اس» در جایی پنهان از خودرو است. این نرم افزار به گونه ای عمل می کند که هر جایی که خودرو سرقت شده، منتقل شود محل آن بر روی گوشی تلفن همراه یا رایانه مشخص می شود.
بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، بیش از نیمی از خودروهای دزدیده شده هرگز پیدا نمی شوند.
وزارت کشور فرانسه همچنین اعلام کرده است هم اکنون در هر پنج دقیقه یک خودرو دزدیده می شود. در سال 2013 شمار خودروهای سرقت شده در فرانسه به 113هزار و 605 دستگاه رسید.
دولت در همین راستا نرم افزاری طراحی کرده است که در اختیار پلیس کشور قرار گرفته است. این نرم افزار در کنار هر خودرویی که دزدیده شده باشد اعلام می کند خودرو، سرقتی است یا خیر. (واحدمرکزی خبر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت