به گزارش شبکه اطلاعرسانی تولید و تجارت ایران، گلنار نصرالهی افزود: براساس یک کار تحقیقی مشخص شد در صنعت نساجی بخصوص دوزندگی، تفاوت قیمت تمامشده تا قیمت فروش بیشتر در بخش بازرگانی، واسطهای و توزیع است و بیشترین سود نیز در این بخش قرار دارد که این موضوع از نقایص صنعت نساجی بهشمار میآید.
وی ادامه داد: بنابراین به واحدهای نساجی پیشنهاد دادیم که اگر بخش خصوصی طرح توجیهی برای ایجاد شهر پوشاک بدهند، آماده هستیم هماهنگیهای لازم را انجام دهیم و معاونت بازرگانی داخلی نیز در این زمینه همکاری میکند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید برندهای معروف و معتبر خارجی در داخل کشور، اظهار کرد: در لایحه حمایت از تولید هم تصریح شده که در صورت تولید برندهای معروف در داخل کشور این تولیدات تا ده سال از معافیت مالیاتی استفاده خواهند کرد و این لایحه در صورت تصویب میتواند در صنعت نساجی بسیار مفید واقع شود.
نصرالهی در ادامه یکی از طرحهای ارائه شده را طرح برندسازی ملی عنوان کرد و افزود: این طرح به نوعی به توزیع ارتباط دارد و یکی از اتحادیهها پیگیر این موضوع است که نحوه توزیع در صنعت نساجی ساماندهی شود و به این منظور باید فروشگاههای بزرگی را در بخش تجاری داشته باشیم که تحت نام یک برند، محصولات نساجی را تولید کنند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک تاکید کرد: این طرح هم میتواند باعث کاهش واسطهگری و دلالی شود و هم به مصرفکننده کمک کند تا از کیفیت تولید اطمینان داشته باشد و در این زمینه پیشنهادات آن داده شده و منتظر هستیم بخش خصوصی طرح خود را ارائه دهد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد