براساس این سیاست، قرار شد قیمت بنزین به دو صورت سهمیهای و آزاد و با دو نرخ متفاوت توسط دولت تعیین شود.
به نظر میرسد فعلا نیازی به تغییر قیمت بنزین نیست و نباید در این زمینه وقت و انرژی بیشتری صرف شود چون اگر با اعمال نرخهای جدید و سهمیه بندی به دنبال کاهش قاچاق بنزین به کشورهای همسایه هستیم امروز با توجه به قیمتهای جهانی و البته قیمت داخل کشورمان که تقریبا مشابه بازارهای بینالمللی شده است این موضوع به حداقل خود رسیده است و نیازی به اعمال سیاستهای جدید برای کنترل آن نیست.
این در حالی است که کاهش قیمت جهانی نفت باعث شده تا نرخ قیمت بنزین نیز کاهش داشته باشد و اکنون همین نرخ موجود کشورمان تقریبا نزدیک به قیمت فوب خلیجفارس است که بر افزایش نیافتن قیمت بنزین در شرایط فعلی تاکید دارد.
از سوی دیگر، اگر با اعمال سهمیهبندی و دونرخی کردن بنزین دنبال کنترل میزان و بهینه شدن مصرف شهروندان هستیم، باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اکنون هیچ مشکلی برای تامین بنزین مورد نیاز کشورمان نداریم و سیاستهای یک دهه گذشته هم باعث اصلاح الگوی مصرف مردم شده است. به همین دلیل معتقدم امروز نیازی به افزایش قیمت بنزین نداریم و باید همین شرایط فعلی را ادامه دهیم.
علی مروی - رئیس کمیسیون انرژی مجلس
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد