در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
تیم پژو ـ توتال ـ ردبول برای رقابتهای نفسگیر رالی داکار آماده میشود. آنها برای این مسابقه دیدنی از مدتها پیش دست به کار شده و حالا مدل 3008 دیکیآر را به عنوان نتیجه نهایی تلاش خود به دنیا معرفی کرده اند و چه جایی بهتر از نمایشگاه خودروی پاریس که آن را یکی از سه آوردگاه مهم خودرویی دنیا به شمار میآورند. نسخه قبلی این خودرو یعنی 2008 دیکیآر رالی 2016 داکار را فتح کرده بود. به همین دلیل همگان منتظر بودند تا محصول بعدی پژو برای این فصل مهم ترین رالی دنیا را ببینند. 3008 دیکیآر در قیاس با فاتح دور قبلی این رالی گشتاور بیشتری داشته و در عین حال به روزرسانیهای چشمگیری در سیستم تعلیق آن صورت گرفته است. استفاده از دو تم رنگی سیاه و سفید و تلفیق هنرمندانه آنها پایان خوشی بر تلاش طراحان و مهندسان پژو بوده است. پژو سال 1394/ 2015 به رالی داکار بازگشت، درحالی بود که 25 سال از این رقابتهای مهم کنار کشیده بود. این خودروساز در سالهای 1366/ 1987 و 1369/ 1990 فاتح این رالی شده بود. این موفقیتها کافی بود تا بسیاری از علاقهمندان به رقابتهای رالی داکار این سؤال را از خود بپرسند که چرا خبری از پژو نیست؟
اما علت هرچه بوده مهم نیست؛ مهم این است که پژو باز هم بازگشته و همگان بخوبی میدانند این خودروساز فرانسوی بازگشت بیدلیلی نداشته است. قطعا پژو برای فتح چندباره رالی داکار به غیبت ربع قرن خود پایان داده و حالا که قهرمانی دور پیش را یدک میکشد با رونمایی از 3008 دیکیآر خط و نشان جدی برای سایر رقبا کشیده است.
یک استراتژی پذیرفته شده میان خودروسازانی همچون پژو درباره شرکت در رقابتهایی از این دست وجود دارد که میگوید: وقتی برنده هستی، نیازی نداری تغییرات زیادی ایجاد کنی! اما به این واقعیت هم باید توجه داشت که نباید از باد و غرور ناشی از پیروزیها سرمست شد و خوابید، زیرا رقبا در حال نزدیک شدن هستند. حرکت پژو از 2008 دیکیآر به 3008 دیکیآر نیز به واسطه عمل به چنین استراتژی بوده است. مهندسان این شرکت حتی به ارتقای سیستم تهویه مطبوع هوای این خودرو هم توجه کردهاند تا راننده و نقشه خوان در بهترین شرایط ممکن در رالی شرکت کنند. در نگاه اول چنین کاری چندان منطقی به نظر نمیرسد، چون اینجا صحبت از رانندگی در مسیرهای سخت و نه لذت بردن از تماشای مناظر اطراف است. اما مهندسان پژو پس از بررسیهای مختلف به این نتیجه رسیدهاند که در یک دمای مناسب، عملکرد راننده و نقشه خوان بهتر خواهد بود و این یعنی افزایش بخت قهرمانی در رالی داکار.
منبع: newatlas.com
مترجم: مهدی پیرگزی
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد