یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
نکته اول در ایجاد این تعامل، استفاده از مهارت خوب گوش دادن است. در حقیقت به عنوان فروشنده یک کالا یا ارائه دهنده خدمات، همه ما موظفیم ببینیم مشتری چه انتظاری دارد و چه چیزی میخواهد. به این ترتیب میتوانیم به شناخت خوبی از خواستههای مشتری برسیم و براساس این شناخت، کالا و خدمت مناسبی را به او عرضه کنیم. در همین مرحله با انتقال حس مثبت به مشتری میتوانیم او را به این اطمینان برسانیم که با صبر و حوصله حرفهایش را شنیده و از سلیقه و خواستهاش آگاه شدهایم.
نکته دوم، رعایت احترام است. فرقی نمیکند طرف مقابل شما در چه سن و سالی است و با چه جنسیت و جایگاه اجتماعیای به سراغ شما آمده است. اصل طلایی برقراری یک ارتباط موفق، احترام گذاشتن است. نکته بعدی، رعایت صداقت است. درحقیقت در شکلگیری این رابطه صداقت نقشی اساسی ایفا میکند. این موضوع باعث شکلگیری اعتماد اجتماعی میشود؛ اعتمادی که هم به سود فروشنده و هم به سود خریدار است.
مریم خورشیدوند
دکتری ارتباطات اجتماعی
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد