به گزارش جام جم آنلاین از عصر خودرو ، این بازار به همراه دینام جزو جدانشدنی نیروگاه برق خودرو، بازاری کاملا تخصصی داشته و مربوط به صنف خدمات خودرو خواهند شد.
طبق نظر بازاریها و اهل کسبه در این رسته، بازار با رکود نسبی همراه است. یکی از فروشندگان کلی بازار علت این امر را اشباع شدن بازار توسط باتریهای داخلی و خارجی عنوان میکند.
ایشان معتقد است به علت تعرفه کم گمرک باتریهای خارجی و همچنین ارزان تمام شدن واردات باتری تا تولید آن، موجب شده محمولههای بزرگی به بازار وارد شوند و از طرفی تولید باتریهای داخلی با هزار مشقت و سختی و به نوعی روشن نگاه داشتن چراغ این صنعت با تحمل بیپولی باعث این تلاقی و در نهایت اشباع بازار شده است.
البته این رکود به نفع مردم و مشتریها تمام شده و میتوان گفت برای رقابتی کردن بازار، هم فروشندگان و هم تولیدکنندگان برای رقابت با واردکننده اصلی از سود خود کاسته و حتی باتری را همراه با هدیههای کوچکی به مشتری بدون هیچ افزایش قیمتی تقدیم میکنند.
پس افزایش قیمت حدود 8 درصدی در تابستان به علت هجوم مسافران و افزایش رفت و آمدها، به نظر پاییز ناخوشایندی برای بازار باتری در انتظار است. طبق گفته مغازهداران و مقایسه فهرستهای قیمت از شروع پاییز با آنکه چندان از آغاز آن نمیگذرد، 8 درصد افزایش قیمت تابستانه رو به افول بوده و میتوان باتریها را با قیمت اوایل سال خرید.
حتی گفته میشود تا آخر پاییز و قبل از شروع سرما این کاهش قیمت ادامه داشته و بعد از آن به علت سردی هوا و استهلاک شدید باتریها، قیمت آنها افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین با این توصیفات به نظر تا یکی دو ماه آینده بهترین زمان برای مراجعه به این بازار است.
حقیقت امر این است که باتری از کشورهای متنوعی به بازار عرضه شده که عمده آن را کشورهای چین، ترکیه، اندونزی و هند تشکیل میدهند. باتریهای وارد شده از این کشورها به جرات میتوان گفت کیفیت لازم را در برابر تولیدات ایرانی نداشته اما چون قیمت آنها وسوسهانگیز است، مشتری ایرانی به سمت آن میرود.
از طرفی به جز نداشتن کیفیت لازم، این باتریها بدون گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری ارائه شده و تنها شرکت واردکننده ایرانی آنها را مورد حمایت قرار میدهد و چون آن شرکت تخصص این کار را ندارد، منجر به نارضایتی مشتری ایرانی میشود.
تولیدات ایرانی تمام باتریهای وسایل نقلیه در ایران را حتی برای قطارها مورد پوشش قرار میدهد. برای خودروهای ایرانی و حتی موتورسیکلتها انواع باتریهای ایرانی با آمپرهای مختلف در بازار قابل خریداری هستند و علاوه بر کیفیت لازم، دارای خدمات پس از فروش نیز هستند. به غیر از این موارد حتی 2 تولیدکننده بزرگ خودرو در ایران نیز به خرید باتریهای چینی روی آورده بودند که خوشبختانه بعد از مدتی این سنگ بزرگ را از جلو پای صنعت تولید باتری در ایران برداشتند.
به هر روی اگر صاحب خودروی ایرانی هستید ، توصیه ما به شما این است که حداقل برای یک بار از باتریهای ایرانی استفاده کرده تا هم از کیفیت آنها سود برده و هم در صورت بروز مشکل از سرعت خدمترسانی کمپانیهای ایرانی لذت ببرید.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»: