یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
برخی به نقش او در سریال «تانکخورها»، عنوان «رزمنده عاشقپیشه» را دادهاند اما گفتن این عبارت، تقلیل تلاش این بازیگر برای رسیدن به عمق یک نقش است. میلاد میرزایی که در این سریال نقش جواد را بازی میکند،پیش ازاین درمجموعههایی مثل «بانوی عمارت» و «احضار»، خوش درخشیده بود و با مجموعه «شهباز»، حضور خود در تلویزیون را تثبیت کرد.
شخصیتجهان در سریال «زیر هشت»، با آن گریم خاصی که داشت، هنوز هم درخاطر بسیاری از مخاطبان مانده. درست مثل کاراکتر ذوقی در «هشتپا» که هنوز هم نمیتوان با اطمینان گفت سیاه بود یا خاکستری. علیرضا مهران بازیگری است که تاکنون کاراکترهای متفاوتی را روی آنتن برده. ذوقی و جهان تنها دو نمونه از آن شخصیتهای خاصی است که این بازیگر به آنها روح داده.
نهضت باهنر، دانشآموخته رشته پزشکی و دارای مدرک دکترای حرفهای است و از سال ۱۴۰۱ پس از درگذشت زندهیاد صدیقه اعتمادسعید، مدیر سابق رادیوسلامت، مدیریت این شبکه را عهدهدار است. او از سال ۱۳۸۱وارد سازمان صداوسیما شد.
مخاطبان تلویزیون علی کاظمی رابیشتر بانقشهای کمدیاش درسریالها ومجموعههای شبانه میشناسندکه شاید شاخصترینشان، نقش «بگوری» در «شبهای برره» باشد. همه فعالیتهای کاظمی اما به نقشهای کمدی خلاصه نمیشود و او در سریالهایی مانند «به کجا چنین شتابان» در قالب شخصیتهای جدی هم نقشآفرینی کرده است.
سریال «روز خون» به تهیهکنندگی مرتضی رضایی و کارگردانی حمید همتی، روایتی از حادثه اول تروریستی حرم شاهچراغ است که از۱۲آبانماه۱۴۰۳ساعت۲۲ ازشبکه یک سیما روی آنتن رفت.
سریال «هشتپا» که به ایستگاه پایانی نزدیک است، توانست روایتگر یک قصه متفاوت و اکشن باشد. هشتپا تصویرگر یک قصه پلیسی پیچیده است که برخلاف برخی از قصهها، با فکر و هوش یک کارآگاه به نتیجه میرسد.
رضا اکبرپور که پیش از این با مجموعه گیلدخت و حوالی پاییز در قاب تلویزیون به مخاطب معرفی شد، حالا نقش متفاوتی در هشتپا بازی کرده است. او در عین حال که نقشی به ظاهر ساده را بازی کرد، توانست در مواجهه با این کاراکتر بحرانها را به درستی روایت کند.
«تانکخورها» این شبها با روایتی متفاوت از سالهای دفاعمقدس، مخاطبان شبکه سه سیما را با خود همراه کرده است. متن این سریال را که با کارگردانی پرویز شیخطادی و تهیهکنندگی ایرج محمدی به پخش رسیده، محمدصادق رمضانیمقدم طراحی کرده و سرپرستی نویسندگان را هم برعهده داشته است.
هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما و همسر فریده سپاهمنصور است.بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه «زنده به گور» کاری از سیامک بیات تجربه کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با خانه ابری به کارگردانی اکبر خواجویی آغاز کرد و...، اما بهیقین میتوان گفت اگر تاثیرات عملکرد توکلی در حوزههای مشاوره، تصمیمسازی و مدیریت فرهنگی بیشتر از فعالیتهای هنری او نباشد، کمتر نیست.
بهشاد شریفیان،چهره آشنای سریالهای کمدی تلویزیون است؛ ازیادداشتهای کودکی و پشتکنکوریها و چاردیواری گرفته تا بزنگاه و ترشوشیرین و متهمگریخت.نکته جالب اینکه شریفیان دربیشتر این سریالهای کمدی،نقشهای جدی برعهده داشته است که شاید شاخصترینشان نقش حاجآقا مرتضایی درسریال«بزنگاه»به کارگردانی رضا عطاران باشد.
سینمای ایران طی چند سال اخیر شاهد رشد انیمیشن بوده؛ انیمیشنهایی که هر یک به نوبه خود توانستند موفقیتهای قابل توجهی در عرصههای داخلی و خارجی کسب کنند. یکی از این انیمیشنها، ببعی قهرمان است؛ اثری که وقتی آن را بررسی میکنیم مشخص میشود که از جهات گوناگونی در میان انیمیشنهای ایرانی یک اثر خاص به حساب میآید.
بهراد خرازی در تلویزیون شروعی توفانی و امیدوارکننده داشت و با مجموعههای «سیبخنده»، «مجید دلبندم» و در ادامه در کارهای عمدتا طنز دیگری ازجمله «عید اومد بهار اومد» و «نیلوفرانه» به ایفای نقش پرداخت.
صدا و چهره بیوک میرزایی برای شنوندگان و بینندگان رادیو و تلویزیون آشناست. این هنرمند پیشکسوت طی فعالیت بیش از۴۰سالهاش در تلویزیون،بازی دربعضی از خاطرهانگیزترین و ماندگارترین سریالها را تجربه کرده است، ازسایه همسایه و گرگها گرفته تا آپارتمان و مشخیرا...وصندوقچه اسرار وباغ گیلاس و روزگارجوانی و مدارصفر درجه و کلاه پهلوی.
سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیهکنندگی جواد فرحانی از ۲۷ مرداد روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. حمید گودرزی، پژمان بازغی و رویا جاویدنیا سه نقش اصلی و کلیدی این درام پلیسی را ایفا میکنند. شاید بتوان گفت سریال غریبه از این حیث که چندین ژانر مختلف ازجمله پلیسی، ملودرام، اجتماعی و حتی عاشقانه را دربر میگیرد، میتواند سریال متفاوتی در تلویزیون تلقی شود.
فراتر از سازههای داخل و بیرون آب و هیجانی که شرکتکنندگان برای رسیدن به نقطه پایان دارند، برنامه قهرمان و رقابت آن را میتوان یک حرکت جدی و نو، برای بالا بردن سطح مسابقههای تلویزیونی دانست. قهرمان در قامت یک رقابت بینالمللی، حالا وارد مسیری شده که میتواند خطکش باشد و مسیر را برای آنهایی که دست و دلشان پیش برنامهسازی با استاندارد جهانی است، باز کند.
«پس از باران»، «ستایش»،«خانه ای در تاریکی»،«مامور بدرقه»،«یاور»،«بوم بانو» و... را میتوان جزو آثار پرمخاطب سعید سلطانی دانست. کارگردانی که در ساخت چنین آثاری استادانه مهارت دارد ورگ خواب مخاطب را میشناسد. او اینبار با «طوبی» قصه زنانه دیگری را تعریف میکند.
سریال «طوبی» نه فقط بهواسطه قابهای ماندگار از دل تاریخ که بهدلیل روایت سرراست و گیرایی که دارد، توانسته در شبهای متوالی، مخاطب تلویزیون را پای خود ماندگار کند.طوبی با برداشت آزاد از یک رمان و تغییراتی که فیلمنامهنویس آن اعمال کرده، مناسب مخاطب رسانهملی شده تا همدلی و وحدت مردم ایران و عراق را به نمایش بگذارد؛ هرچند که باید اذعان کرد، فراتر از یک همدلی و وحدت تلاش کرده بخشهای ناگفته از تاریخ را بیان کرده ونشان دهد که مسیر پیادهروی اربعین چه مصیبتهایی را پشتسر گذاشته تا امروز به این امنیت و آسودگی برسد.
کتایون جهانگیری از مستندسازان نامآشنای کشور است که کارهای گوناگونی را تهیهکنندگی و کارگردانی کرده است. البته علاقه او به ساخت مستندهای محیطزیستی باعث شده تا آثار زیادی در این موضوع بسازد.
بیش از سه دهه از فعالیت ساناز سماواتی درعرصه بازیگری میگذرد و او تا به امروز بازی در سریالهایی ازجمله محاکمه، تولدی دیگر، مسافر، نود شب، نقطهچین، وارش، خوشنام و نونخ ۵را درکارنامه هنریاش به ثبت رسانده است.
روند تولید فیلم و سریال در طول سالهای گذشته دگرگون شده و به یک نظم نسبی رسیده است؛ از تشکیل گروههای فیلم و سریال در سیمافیلم تا شکلگیری دفتر فیلمنامه که در هرکدام علاوه بر پیشبردن سیاستهای کلی تحولی سازمان صداوسیما، تلاش شده تا خروجی فیلمنامهها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، قابلقبولتر از قبل باشد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد