حضرت مهدی (عج) ادامه‌دهنده راه پیامبر (ص)

نیمه شعبان که یادآور ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) می باشد، به راستی عیدی بزرگ برای همه انسان های عدالتخواه است. آنچه که موجب سرور انسان های عدالتخواه می باشد، آگاهی از این حقیقت است که حضرت مهدی (عج) ادامه دهنده راه پیامبر بزرگ اسلام است.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵۴
حضرت مهدی (عج) ادامه‌دهنده راه پیامبر (ص)

حضرت محمد پیامبر اسلام (ص) خود فرموده است: «قائم، از فرزندان من است. نام او، نام من و کنیه اش، کنیه من و اخلاق او، مانند اخلاق من و سنت او، سنت من است. او مردم را به شریعت من وا خواهد داشت و آنان را به سوی کتاب خدای عزو جل دعوت خواهد کرد. هرکه اطاعت او را نماید، مرا اطاعت کرده است و هر که نافرمانی او کند مرا نافرمانی کرده است.» پیامبر اکرم (ص) همچنین می فرماید:«سیرت و سنت او، سیرت و سنت من است. او مردم را بر دین و آیین من بپا خواهد داشت و آنان را به کتاب پروردگارم دعوت می کند.» (شیخ صدوق، کتاب کمال الدین و تمام النعمه، جلد 2، صفحه 411)

وقتی نگاهی به سنت پیامبر اسلام (ص) می اندازیم، می بینیم که رسالت پیامبر اسلام براساس آیه 31 سوره آل عمران از «دوست داشتن» آغاز می شود. در قرآن کریم می خوانیم که پیامبر می فرماید: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ» یعنی «بگو اگر خدا را دوست دارید از من پیروی کنید تا خدا شما را دوست بدارد. بنابراین می بینیم که سنت رسول اکرم براساس مهرورزی و محبت است.

در سوره انبیا آیه 107 می خوانیم: «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» یعنی و نفرستادیم تو را جز آن‌که می خواستیم به مردم جهان رحمتی ارزانی داریم» و در واقع رسول اکرم (ص) با مهربانی و عطوفت توانست مردم را بر مدار توحید گرد آورد.

همان طور که گفتیم روایات بسیاری از بزرگان به ما رسیده است که حضرت مهدی (عج) ادامه‌دهنده راه رسول اکرم می باشد. بنابراین همه ما هر روز و هرلحظه در انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم که پیام آور آزادی، عدالت و محبت است.

محمود حکیمی - نویسنده و پژوهشگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها