به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی ربیعی در همایش ملی سواد آموزی در دنیای دیجیتال، اظهارداشت: متاسفانه دانشآموزانی که سواد را با فضای مجازی یاد گرفته اند اطلاعات وسیع دارند اما کم عمق است.
وی افزود: رمان در فضای دیجیتال خیلی مزه ندارد. هرچند به دلیل کمبود زمان به فضای دیجیتال نیاز داریم. زمان برای من کوتاه شده است و ناچارم از تکنولوژی استفاده کنم.
ربیعی یاد آور شد: باید بازگردیم به سواد با کتاب و کاغذ کاهی و آنجا قصه ها را با این کاغذها حس کنیم و این را از کودکان نگیریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز نوه من سه سالش است اما با تبلت بازی می کند و کارکرد آن را می داند. این موضوع موجب تنهایی آدم ها شده است. همه تنها شده ایم این زندگی بی مزه از فضای دیجیتال است.
ربیعی افزود: وقتی راجع به طلاق مطالعه کردیم علت اصلی فقر و بیکاری نیست و این موضوع علت چهارم بود. علت اول نداشت سواد زندگی و مهارت ارتباط بود.
وزیر رفاه تاکید کرد: امروز نوعی ناامنی روانی رواج دارد و مردم سواد لذت بردن از زندگی و مهارت زندگی راحت را ندارند.
وی بیان کرد: سالانه به ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا بخش های مهارتی را بدست آوریم.
وزیر رفاه تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش ۳۰۰ مرکز توانمند سازی در حاشیه و روستاها ایجاد کرده است.
ربیعی بیان کرد: امکانات چون کم است فضای دیجیتال و محلی را تقویت کنیم تا کمبودها رفع شود. احساسی که از فضای مجازی به سواد منجر کنیم بیشتر کنیم.
وزیر رفاه گفت: علت بازماندگی از تحصیل فقر فرهنگی در فرستادن دختران به مدارس، مهاجرت، فقر و ازدواج می توان نام برد.
وی بیان کرد: ۳۵ هزار کلاس اولی داریم که به مدرسه نرفته اند و تا کلاس ششم نیز ۱۴۶ هزار نفر هستند که از سواد باز مانده اند.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: