حالا در صورت داشتن شکایت از بیمارستان چه باید کرد؟ اولین مکان برای شکایت، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی است که مردم میتوانند برای رسیدگی به مشکلات و پروندههای قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند و از این طریق میتوانند دیه و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم
از دادگاه بخواهند.
دومین راهکاری که قانون برای شکایت از پزشکان در نظر گرفته، شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشتی) است که رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلافات جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتی که مبلغ موردنظر کمتر از پنج میلیون تومان باشد یا در صورتی که هر دوطرف درخصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند، در صلاحیت آن است.
سومین مرجعی که در قوانین و مقررات برای این مساله به آن اشاره شده، سازمان نظام پزشکی است که تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را رسیدگی میکند و نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائم را در برمیگیرد.
یادتان باشد در تمام این موارد آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، نظریه پزشکی قانونی است و مبنای اکثر احکام صادره نظریه کارشناسی این سازمان خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد