به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی شریفی در گفتگو با ایسنا درباره طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران اظهارکرد: پلیس به منظور افزایش ایمنی کاربران ترافیک اعم از عابران پیاده، رانندگان وسایل نقلیه و بویژه خود موتورسیکلت سواران طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه ممکن است گروهی از شهروندان تصور کنند که برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف، امرار معاش این افراد را با اخلال مواجه میکند، گفت: ممکن است توقیف موتورسیکلت چند روزی برای این عزیزان مشکل ایجاد کند، ما نیز این مساله را میدانیم اما واقعیت این است که هدف اصلی از اجرای چنین طرحهایی حفظ جان خود موتورسیکلت سواران است. یکی از عمدهترین دلایلی که پلیس اقدام به اعمال قانون یا توقیف موتورسیکلت سواران میکند، نداشتن کلاه ایمنی است و باید شهروندان بدانند که بیش از 93 درصد افرادی که در تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست دادهاند به دلیل ضربه به سر بوده است بنابراین برخورد با این تخلف صرفا برای حفظ جان موتورسیکلت سواران است.
وی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی استاندارد سرعت و شدت ضربه به جمجمه را کاهش میدهد، گفت: همین امر از آسیب به مغز و جمجمه جلوگیری کرده و سبب حفظ جان راکب موتورسیکلت میشود.
شریفی اضافه کرد: بررسیهای انجام شده از سوی مراکز تحقیقاتی و پزشکی نشان میدهد که استفاده از کلاه ایمنی در میان موتورسیکلت سواران احتمال مرگ در پی تصادف را به بیش از یک دهم کاهش میدهد، از این رو خواهش من از تمامی موتورسیکلت سواران این است که حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.
جانشین معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: دیگر مواردی نیز که پلیس با تخلف موتورسیکلت سواران برخورد میکند مربوط به انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت، حرکت در پیادهرو و موارد این چنینی است که این موارد تماما تخلف بوده و پلیس ملزم به برخورد با این موارد است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد