به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه نوبت صبح شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز ماده ۴۴ تا ۵۴ لایحه برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران را بررسی کردیم که مجموعا حدود ۱۰ ماده بود. در این مواد مباحثی نظیر حمل و نقل عمومی، شهرسازی و باغات مطرح شده بود همچنین بحث درآمدزایی از معابر، زیرساختها و پارکینگهای شهری در این مواد مطرح شد.
رئیس شورای شهر تهران درباره بند پنج ماده ۵۴ لایحه برنامه سوم توسعه شهری که در خصوص پولی شدن برخی معابر شهر تهران بود و پیشنهاد حذف آن تصویب نشد، گفت: در این بند مقرر شده است تا برای قیمت گذاری استفاده از زیرساختهای شهری لایحه تنظیم شود، بنابراین این موضوع نیاز به تصویب شورای شهر دارد و شهروندان تهرانی نباید با تصویب این طرح نگران شوند.
هاشمی افزود: برخی از اعضا با مطرح شدن این بند این احساس را داشتند که نکند آقای پورسیدآقایی (معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) این بند را مطرح کردهاند تا بعدا بتوانند استفاده از معابر و تونل های شهری را پولی کنند.
وی با اشاره به بند ۵ ماده ۵۴ لایحه برنامه سوم توسعه شهری گفت:شهروندان نباید از تصویب این بند نگران شوند؛ چرا که این بند بر تدوین لوایح نظام قیمتگذاری زیرساختهای شهری اشاره دارد که بدون تصویب شورا اجرایی نخواهند شد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز یک بند هم از لایحه برنامه سوم حذف شد که مبتنی بر پرداخت قیمت تمام شده بلیت حمل و نقل همگانی بود اما این بند حذف شد و قرار است مسافر یک سوم از هزینه بلیت را پرداخت کند و یک سوم با دولت و یک سوم دیگر با شهرداری است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛