به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، شرکت پورشه به عنوان زیرمجموعه فولکسواگن رسما اعلام کرده که بر روی پروژه مدل کاین توربو S E-Hybrid کار میکند. رئیس پورشه "اولیور بلوم" این خبر را تایید کرده که این شاسیبلند نیرومند که قویترین نسخه کاین خواهد بود از پیشرانه مشترکی با مدل پانامرا توربو S E-Hybrid بهره میبرد.
پیشتر در اینباره تنها گمانهزنیهایی انجام میشد، اما به دلیل برخورداری کاین از پلتفرمی متفاوت با پانامرا، عملی شدن این اتفاق در هالهای از ابهام بود.
حال با تایید مدیر این شرکت در اینباره باید دید که آیا پورشه تغییراتی در این پیشرانه قبل از نصب بر روی کاین خواهد داد یا دقیقا مشابه همان را در این خودرو استفاده میکند.
به هر شکل درصورت تحقق یافتن این اتفاق، کاین توربو S. E-Hybrid قویترین شاسیبلند گروه فولکس واگن شده و حتی لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا (بنتلی و لامبورگینی زیرمجموعه فولکسواگن) را نیز پشت سر میگذارد.
قویترین نسخه پانامرا یعنی توربو S E-Hybrid اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو با بهرهگیری از پیشرانه ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر V شکل توان تولید ۵۴۲ اسببخار را دارد و به کمک یک موتور الکتریکی توان آن ۱۳۴ اسببخار افزایش یافته است.
مجموع گشتاور این دو موتور نیز به ۶۷۱ نیوتنمتر رسید که رقم بسیار بالایی به شمار میرود. این اعداد به این خودرو اجازه میدهند که در مدت زمان تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
حداکثر سرعت پانامرا توربو S E-Hybrid به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو همچنین میتواند مسافت ۴۹ کیلومتر را بدون نیاز به موتور بنزینی و در حالت تمام برقی بپیماید.
حال با قرارگیری چنین پیشرانهای روی کاین باید شاهد قویترین شاسیبلند گروه فولکسواگن باشیم البته این مقام برای مدت زیادی از آن کاین نمیماند چرا که لامبورگینی نیز هماکنون بر روی نسخه هیبریدی بسیار نیرومند مدل اوروس کار میکند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد